مقاومت فلسطین برای همه احتمالات در رفح آماده است/ عصبانیت تل‌آویو از ضربه کاری حزب‌الله

تهران- ایرنا- یکی از کارشناسان مسائل مقاومت فلسطین ضمن بی‌نتیجه توصیف کردن تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه و آمادگی مقاومت فلسطین برای همه احتمالات، به خشم تل آویو از ضربات کاری اخیر حزب‌الله به ارتش این رژیم اشاره کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه المیادین، «هانی الدالی» کارشناس امور مقاومت فلسطین گفت: اشغالگران اسرائیلی و آمریکا از طریق تهدید به حمله به رفح نمی‌توانند تغییری در موضع مقاومت فلسطین ایجاد کنند که بر آتش بس دائمی، خروج کامل اشغالگران از نوار غزه و بازگشت آوارگان به منازلشان اصرار دارد.

وی بیان کرد: اشغالگران از حمله به رفح به عنوان اهرم فشاری بر مقاومت فلسطین استفاده می کنند. این تهدیدات نه تنها خللی بر عزم مقاومت وارد نخواهد کرد بلکه آن را بر موضع و اصولش در مذاکرات آتش بس در نوار غزه مصمم تر خواهد کرد.

الدالی تاکید کرد: اشغالگران در رفح جز شکست نصیبشان نخواهد شد زیرا مقاومت خود را برای همه احتمالات در این نبرد آماده کرده است و طرح دفاعی کاملی دارد و از تجربه شمال نوار غزه و جنوب آن استفاده می کند.

وی با اشاره به حملات خمپاره ای مقاومت فلسطین در محور «صلاح الدین» (نتساریم) در مرکز نوار غزه گفت: حمله مداوم به اشغالگران در این محور عامل عقب نشینی تیپ «ناحل» ارتش رژیم اسرائیل از مرکز و شمال غزه است. عقب نشینی ارتش اشغالگر گواهی بر خسارات سنگینی است که متحمل شده است. هدف مقاومت در حال حاضر تمرکز روی خط مرکزی (محور نتساریم) است. اشغالگران با خروج از خطی که در مرکز نوار غزه ایجاد کرده اند، مخالف هستند؛ اما مقاومت بر آن اصرار دارد و آن را اصلی اساسی برای خود (در مذاکرات برای دستیابی به یک آتش بس) می داند.

درباره حملات راکتی متوالی مقاومت فلسطین به شهرک صهیونیست نشین «ریعیم» در اطراف نوار غزه نیز اظهار داشت: حملات به این شهرک با گذشت بیش از شش ماه از آغاز طوفان الاقصی پیامی به لشکر ویژه نوار غزه ارتش رژیم اسرائیل است که شکست خود در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (15 مهر 1402) را به یاد بیاورد.

کارشناس مسائل مقاومت فلسطین درباره وضعیت جبهه نبرد در مرز لبنان و شمال فلسطین اشغالی نیز گفت: حملات وحشیانه رژیم اسرائیل به شهرک ها و روستاهای جنوب لبنان به دلیل کمینی است که مقاومت اسلامی اخیرا در نزدیکی پایگاه «رویسات العلم» انجام داد و ضربه مهلکی به اشغالگران وارد کرد. مقاومت بر وارد کردن تلفات سنگین به اشغالگران اصرار دارد و این عملیات بی نظیر بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha