رفع نقاط حادثه خیز راه‌های استان زنجان نیازمند تامین اعتبارات است

زنجان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه رفع نقاط حادثه خیز در استان با توجه گستردگی راه‌ها نیازمند تامین اعتبارات است، گفت: برخورد قانونی با متخلفان و قانون شکنان می‌تواند در کاهش مرگ و میر تصادفات موثر باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد شعاعی روز شنبه در مراسم گرامیداشت روز ایمنی و حمل نقل استان، افزود: در دهه های گذشته اقدامات متعددی در حوزه بهسازی و ساخت راه ها با هدف کاهش تصادفات انجام گرفته است ولی باز هم ایراداتی در کیفیت راه ها و نقاط حادثه خیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکسری ایرادات در برخی قوانین و مقررات وجود دارد که باید در سیاستگذاری ها مورد توجه متولیان امر قرار گیرد، گفت: بسیاری از تلفات انسانی در تصادفات به دلیل تخطی از قانون نیست بلکه به دلیل افزایش سفرها و ترددها رخ می‌دهد و در این میان عامل انسانی نقش اساسی دارد.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه ترویج استفاده از توقفگاه ها و مجتمع های بین راهی باید مورد توجه سیاستگذاران قرار گیرد، ادامه داد: توجه به این موضوع، استفاده از مراکز گردشگری را هم رونق می بخشد و در کاهش تصادفات نیز تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه رانندگان وسائط نقلیه در کاهش تصادفات نقش آفرین هستند، اضافه کرد: در شرایطی که وضعیت جمعیتی در شرایط مناسب قرار ندارد تلفات تصادفات برای کشور آزار دهنده و هزینه بر است.

این مسوول با بیان اینکه از تمامی رانندگان به ویژه راکبان موتورسیکلت درخواست می‌شود به قوانین پایبند باشند، گفت: تنوع موتورسیکلت ها نسبت به گذشته بیشتر شده و استفاده صحیح از آن در کاهش تصادفات بسیار موثر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha