قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل/ دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد تهران
عکس تزئینی است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس آگاهی پایتخت از بازداشت پسری که با ضربه‌های هولناک دمبل مادر خود را به قتل رسانده بود، خبر داد و گفت: پسر سنگدل در کوتاه ترین زمان ممکن پس از قتل مادرش، دستگیر شد.

به گزارش ایرنا از پلیس تهران بزرگ، سردار علی ولی‌پور گودرزی روز شنبه در این خصوص اظهار کرد: چندی قبل ماموران کلانتری ۱۰۲ پاسداران از طریق تماس تلفنی با اداره دهم پلیس آگاهی از قتل زن میانسالی در منزل مسکونی اش خبر دادند.

وی با بیان اینکه با گزارش این خبر تحقیقات آغاز و کارآگاهان راهی محل شدند، افزود: تیم جنایی با ورود به خانه موردنظر با جسد زن میانسال در حالی که با ضربات جسم سخت به قتل رسیده بود مواجه شدند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: همسایه‌ها که متوجه صدای درگیری در خانه زن میانسال شده بودند به کارآگاهان گفتند این مادر و پسر با هم زندگی می کردند وقتی صدای درگیری شنیدیم به اینجا آمدیم اما با جسد زن میانسال رو به‌رو شدیم.

وی اضافه کرد: با توجه به سالم بودن در ورودی و صدای مشاجره پسر جوان با مادرش قبل از جنایت، احتمال دست داشتن او در قتل مطرح شد و از این رو کارآگاهان خیلی زود پسر جوان را در یکی از خیابان‌های شرق تهران شناسایی و وی را در یک عملیات دستگیر کردند.

سردار ولی‌پور گودرزی گفت: متهم که حالت روحی و روانی مناسبی نداشت مدعی شد، روز حادثه مادرم اعتراض کرد که چرا خانه را بهم ریختی و سر این موضوع باهم دعوایمان شد؛ عصبانی شدم و با وزنه بدنسازی او را زدم که ناگهان متوجه شدم نفس نمی کشد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ اضافه کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهم برای سیر مراحل قانونی به زندان منتقل شد.

سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو

رییس پلیس آگاهی پایتخت همچنین از دستگیری عامل سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو، خبر داد و گفت: چنانچه شهروندان با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند به شعبه اول بازپرسی دادسرا و پایگاه هفتم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

سردار ولی‌پور گودرزی اظهار کرد: فروردین‌ماه امسال، زن جوانی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی مراجعه کرد و هنگامی که مقابل کارآگاهان قرار گرفت گفت، در مترو قصد داشتم بلیط بخرم که مرد میانسالی نزد من آمد و با چرب زبانی کارتم را برای کمک کردن در پرداخت گرفت اما ساعتی بعد با پیامک بانکی برداشت پول متوجه شدم که وی یک کارت بانکی دیگر در اختیارم گذاشته است.

وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام برای تحقیقات میدانی راهی ایستگاه مورد نظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت متهم را شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد وی از افراد زیادی سرقت کرده است.

به گفته وی، کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی وی را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

سردار ولی‌پور گودرزی گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه هفتم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت و به جرم سرقت از کارت بانکی مال باخته با شگرد تعویض کارت اعتراف کرد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت، یادآور شد: چنانچه شهروندان با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند به شعبه اول بازپرسی دادسرا و پایگاه هفتم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد تهران

از سوی دیگر رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری یک از اوباش تهران که اقدام به تیراندازی در درگیری منطقه فرحزاد کرده بود، خبر داد.

سرهنگ سعید راستی در این خصوص اظهار کرد: ماموران پایگاه یکم سازمان اطلاعات پلیس تهران سه روز گذشته خبری را درخصوص درگیری اراذل و اوباش در محله فرحزاد که با سلاح گرم اقدام به تیر اندازی کرده بود، دریافت و پیگیری موضوع را در دستور کار خود به صورت ویژه قرار دادند.

وی با بیان اینکه تحقیقات اولیه نشان از این داشت که درگیری در بین چند نفر اراذل و اوباش رخ داده است و متهم برای قدرت نمایی اقدام به تیر اندازی کرده است، افزود: با شناسایی مخفیگاه متهم، ماموران پس از هماهنگی های قضائی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

راستی یادآور شد: متهم پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران گفت: پلیس در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با ارازل و اوباش و افرادی که قصد بر هم زدن نظم و امنیت عمومی و آسایش و امنیت شهروندان را داشته باشند برخورد جدی خواهد کرد.

دستگیری باند سرقت مغازه و فروشگاه های پوشاک

همچنین سرکلانتر یکم پلیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری باند سارقان پوشاک خبر داد.

سرهنگ صادق ضرونی در این خصوص گفت: در پی اعلام یک فقره سرقت از مزون لباس واقع در محله محمودیه، بررسی‌ها پلیسی در دستور کار قرار گرفت و با بررسی دوربین‌ها مشخص شد سرایدار ساختمان که از اتباع کشور همسایه بوده با همدستی دو نفر دیگر، نیمه شب اقدام به سرقت لباس ها کرده است.

سرهنگ ضرونی با بیان اینکه بررسی‌های اولیه نشان می‌داد متهمان از طریق فضای مجازی اقدام به فروش لباس و اموال مسروقه کرده‌اند، افزود: با به کارگیری شیوه‌های نوین پلیسی و در یک اقدام غافلگیر کننده سرایدار ساختمان دستگیر و پس از کشف اموال مسروقه در اتاق سرایداری دو نفر دیگر از همدستان شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: متهمان به کلانتری منتقل و پس از تکمیل پرونده متهمان به مرجع قضائی معرفی شدند و کشف سایر جرایم احتمالی در دستور کار پلیس قرار دارد. سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت در پایان به شهروندان به ویژه مغازه داران توصیه کرد که فروشگاه‌ها و انبارهای خود را به تجهیزات امنیتی همچون دوربین های مداربسته و دزدگیر مجهز کنند.

دستگیری مامور قلابی در تهران

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک مامور قلابی و کشف یک قبضه سلاح گرم در تهران خبر داد و گفت: متهم هنگام پرسه زنی با موتورسیکلت شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ حسین مافی اظهار کرد: روز گذشته عوامل گشت کلانتری ۱۳۹ مرزداران در حین گشت زنی در اتوبان "حکیم" تهران به یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی که در حال پرسه زنی بود مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران موتور سوار را زیر نظر گرفته و پس از استعلام مشخص شد موتورسیکلت دارای سابقه سرقت بوده و عوامل انتظامی سریعا وارد عمل شدند و موتورسیکلت را متوقف کردند.

سرهنگ مافی تاکید کرد: راکب موتورسیکلت که خود را نظامی و از پرسنل یکی از ارگان‌های نظامی معرفی می‌کرد، در بررسی‌های بعمل آمده از کوله پشتی وی یک قبضه سلاح کلت بهمراه ۲ خشاب، ۲۶ فشنگ جنگی و یک دستگاه بیسیم کشف شد.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: متهم به همراه موتور سیکلت و اسلحه به کلانتری منتقل شده و تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهم ادامه دارد.

سرهنگ مافی به شهروندان توصیه کرد در صورت مواجه شدن با افراد نظامی، حتما درخواست مشاهده کارت شناسایی و حکم ماموریت ایشان را داشته و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، سریعا آن را به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha