۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85458222
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ درصد رشد اقتصادی کردستان بر دوش واحدهای فناور است

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۷
کد خبر: 85458222
۲۰ درصد رشد اقتصادی کردستان بر دوش واحدهای فناور است

سنندج-ایرنا-رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: ۲۰ درصد تحقق رشد اقتصادی استان در سال جاری باید از فعالیت مراکز و واحدهای رشد و فناور محقق شود.

به گزارش ایرنا، اکبر محمدی روز شنبه در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه آخرین تخصیص اعتبارات سال ۱۴۰۲ استان در ۲۹ اسفند سال گذشته انجام شد، اظهار کرد: به همه مدیران استان میزان تخصیص اعلام شده، پس باید در خصوص هزینه کرد آن تسریع کنند.

وی افزود: تا ۲۰ اردیبهشت همه دستگاه های اجرایی استان میزان اعتبارات ملی خود را به ما اعلام کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان اضافه کرد: فرمانداران برنامه ریزی لازم را با اولویت پروژه های نیمه تمام و طرح های بسترساز تولید و اشتغال انجام دهند.

محمدی با اشاره به اینکه آسیب شناسی از مصوبات شورای برنامه ریزی استان صورت گرفته است، افزود: سال گذشته ۱۲ جلسه این شورا با ۱۰۰ مصوبه تشکیل شد که ۷۰ درصد این مصوبات انجام شده و مابقی در حال اجرا هستند.

وی مشارکت عمومی و خصوصی برای اتمام پروژه های عمرانی را یکی از موارد قانونی خواند و گفت: اطلاعات مربوط بیش از هزار و ۵۰۰ پروژه در سامانه مربوطه ثبت شد و از این تعداد ۱۸ پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی انتخاب شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به اینکه برای اتمام پروژه های نیمه تمام باید از ظرفیت واگذاری آنها به بخش خصوصی اقدام شود، یادآور شد: همه استان ها در راستای تحقق شعار سال موظف اند برنامه های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت و مشارکت مردم و کاهش نرخ تورم و بیکاری ارائه دهند.

محمدی با بیان اینکه دستگاه های نظارتی برنامه تدوین شده را رصد می کند، ادامه داد: گام نخست در تدوین این برنامه عملیاتی شامل تعیین مسائل مهم و اولویت های استان، گام دوم تشریح مدل مفهومی برنامه تحقق شعار سال، گام سوم تعیین اهداف کلان برنامه و ابلاغ آن به دستگاه های اجرایی، گام چهارم تدوین برنامه عملیاتی براساس محتوای مدل مفهومی و گام پنجم طرح و بررسی و تصویب یا اصلاح برنامه عملیاتی دستگاه ها در شورای برنامه ریزی است.

وی با اعلام اینکه ۲۰ درصد تسهیلات تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳ باید برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص یابد، بیان کرد: همه دستگاه های اجرایی موظف اند این سهم ۲۰ درصدی را در نظر بگیرند و رعایت کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با بیان اینکه تکلیف ایجاد اشتعال و تولید را برعهده داریم، گفت: پروژه های قابل اتمام و طرح های بسترساز مسائل اقتصادی باید در اولویت قرار داده شوند.

محمدی با اشاره به اینکه هزار میلیارد تومان باید امسال به حساب صندوق پیشرفت و عدالت واریز شود، افزود: در برنامه رشد اقتصادی استان در سال جاری تاکید بر جلب مشارکت مردم و فعالان اقتصادی، تکمیل پروژه های نیمه تمام و احیای واحدهای راکد است.

وی با بیان اینکه برنامه رشد اقتصادی استان با رعایت سند آمایش باید تهیه و اجرا شود، ادامه داد: در این برنامه تاکید بر فناوری است و ۲۰ درصد تحقق رشد باید از فعالیت مراکز و واحدهای رشد و فناور محقق شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان یکی دیگر از تاکیدات در این برنامه استفاده از ظرفیت بانک هاست، اضافه کرد: یکی از دستورکارهای شورای برنامه ریزی هم در سال جاری باید مرتبط با رشد اقتصادی استان باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha