شبکه بهداشت و درمان در جهت سلامتی مردم از هیچ اقدامی فروگذار نیست

آستارا - ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا گفت: جایگاه نظام سلامت در قانون اساسی ایران اسلامی ویژه دیده شده و سالیانه بودجه بسیاری برای سلامتی مردم هزینه می شود.

دکتر سید حسین احمدی روز شنبه به مناسبت هفته سلامت در گفت گو با ایرنا اظهارکرد: سلامت یکی از مهم ترین اصول و ارکان زندگی در هر جامعه و وظیفه همه نهاد های حاکمیتی است که برای تحقق اهداف نظام سلامت تلاش کنند؛ وزارت بهداشت و درمان به تنهایی نمی تواند اهداف سلامت جامعه را محقق سازد و می طللبد دیگر سازمان ها وجامعه خیرین برای رسیدن به این اهداف در کنار بهداشت و درمان قرار گیرند.

وی با اشاره به شعار های هفته سلامت امسال، تلاش واحد های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان و در راس آن مدیریت جهادی ریاست و هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان را برای تحقق این اهداف ستودنی دانست و تصریح کرد: تمام واحدی ستادی و مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان و خانه های بهداشت شبانه روزی در تلاشند تا خدمات لازم را به مدد جویان ارائه دهند.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان آستارا افزود: هفته ملی سلامت هر سال با یک شعاری نامگذاری می شود و امسال نیز با شعار" سلامت خانواده- مردمی سازی سلامت" گرامی داشته شده که این نامگذاری به این منظور است که افراد جامعه در هر سنی باید با افزایش آگاهی خود از موضوع های مهم بهداشتی، سلامتی خود را حفظ و ارتقاء دهند که اولویت کارشناسان مرکز بهداشت در این هفته، پرداختن به آموزش شیوه نامه های بهداشتی به اقشار مختلف است.

وی با اشاره به کم رنگ شدن موضوع آموزش در تمام زمینه ها، ادامه داد: اگر با همکاری مردم، سازمان ها، ادارات، نهاد ها و رسانه ها، سطح اگاهی جامعه را در سبک زندگی سالم، تغذیه مناسب و توجه به ورزش، افزایش دهیم، می توان هزینه های درمان را در مراکز درمانی و بیمارستان ها کاهش داد و از عوارض بسیاری از بیماری ها جلوگیری کرد.

احمدی آمار مراجعین به مراکز بهداشتی درمانی شهرستان در سال گذشته ۴۵هزار و 165 هزار نفر عنوان کرد و گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر مرزی آستارا در تمام ایام سال و مخصوصا مواقعی که اتفاقی رخ می دهد در کنار مردم می باشد و در حال حاضر نیز تعداد ۴۲۷ مادر باردار را تحت مراقبت خود دارد زیرا مراقبت از مادران می تواند به افزایش نسل کمک کند و مادران از مهمترین ارکان خانواده هستند.

وی به همکاری و همیاری خیرین در امور بهداشت و درمان اشاره کرد و اظهارداشت: خیرین در پروژه های عام المنفعه همیاری کمک حال ما بوده اند و به تازگی هم در خصوص خرید دستگاه های دیالیز که از مهم‌ترین ابزارهای زندگی بخشی به بیماران کلیوی است به ما کمک کردند و توانستیم تعدادی از این دستگاه ها خریداری کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا خاطرنشان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته در حال توسعه بخش های مختلف بهداشت و درمان در سطح شهرستان آستارا به خصوص شهر لوندویل و روستاهای آستارا هستیم زیرا با توجه به افزایش جمعیت باید میزان تخت بیمارستانی نیز مناسب با آن افزایش داشته باشد و همچنین به کارگیری پزشکان متخصص کار آمد در مراکز بهداشتی در دستور کار این اداره است.

وی تصریح کرد: با توجه به فاصله زیاد شهرستان آستارا با مرکز استان باید همه زیرساخت ها و امکانات مناسب جهت تامین دغدغه های درمانی مردم در آستارا تامین شود تا نیازی به رفتن بیماران به رشت یا اردبیل نباشد و در این خصوص از همه توان خود استفاده می کنیم.

احمدی در خصوص آمار عملکردی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا بیان کرد: در طول یک سال گذشته تعداد۱۴۶۱۷۰ به اورژانس بیمارستان و ۸هزار 538 نفر به درمانگاه تخصصی و تعداد ۱۱ و ۹۲۶ نفر در بیمارستان بستری شده اند.

وی در بخش ارائه عملکرد عمرانی شبکه بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: مرکز جامع سلامت عباس آباد آستارا با متراژ ۴۸۷ متر مربع در دو طبقه که اخیرا افتتاح و در اختیار شبکه بهداشت قرار گرفت، هزینه ای بالغ بر۵۰ میلیار ریال در خصوص آن صرف شده و کلینیک تخصصی بیمارستان با اعتباری بالغ بر ۷۰میلیارد ریال آماده بهره برداری است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا اظهار کرد: برای خرید تجهیزات سرمایه ای و اداری این دو مرکز اعتباری بالغ بر ۷۸۷میلیار ریال صرف شده که در راستای حل مشکلات بهداشت و درمان شهرستان آستارا مورد نیاز است.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha