تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا و اروپا + فیلم

تهران- ایرنا- اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه تهران امروز - شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه - در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا مقابل سردر اصلی دانشگاه تهران تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران امروز - شنبه هشتم اردیبهشت ماه - در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکوم کردن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان، مقابل سردر اصلی دانشگاه تهران تجمع کردند.

نمازگزاران مسجد دانشگاه تهران پس از اقامه نماز ظهر و عصر، به جمع تجمع‌کنندگان پیوستند.

دانشگاهیان، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم جعلی اسرائیل و حمایت‌های آمریکا از این رژیم کودک‌کش با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس اقدام پلیس آمریکا را محکوم کردند.

بسیج دانشجویی، بسیج اساتید، بسیج کارکنان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و سایر تشکل‌های دانشگاه تهران از دانشگاهیان برای حضور در این تجمع دعوت کردند.

امروز جبهه معرفت فارغ از هر مرزبندی در مقابل جبهه نادانی قرار گرفته است

سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در حاشیه تجمع اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شاهد خیزش دانشگاهیان در کشور آمریکا و کشورهای اروپایی بودیم.

وی افزود: امروز در دانشگاه تهران متشکل از اساتید، دانشجویان و کارکنان مقابل سردر دانشگاه گرد هم آمدند که از این اقدام جسورانه و عدالت‌خواهانه‌ای که دانشگاهیان به‌ویژه در آمریکا انجام دادند تجلیل و قدردانی کرده و با آنها ابراز همبستگی کنند.

رئیس دانشگاه تهران بیان کرد: دانشگاهیان کشورهایی که در راستای دفاع از غزه و محور مقاومت علیه استکبار و ایادی آن رژیم صهیونیستی که امروز در غزه فاجعه‌آفرینی می‌کند، اعتراض کرده اند، اقدام بسیار تحسین برانگیزی را انجام دادند که این نشان می‌دهد وارد مرحله امت واحده جهان می‌شویم امت واحد جهانی که بر محورعدالت خواهی برقرار خواهد شد.

مقیمی عنوان کرد: همان خواسته‌ای که بارها ملت ایران برای آن تلاش کردند و امروز نیز به برکت جهاد و شهادت مردان و زنان غزه ، در کنار کاخ استکبار شاهد حرکت دانشجویان و دانشگاهیان هستیم.

وی ادامه داد: این موضوع نشان دهنده این است که امروز جبهه معرفت، دانش و دانایی در مقابل جبهه جهل و نادانی قرار گرفته و فارغ از هرگونه مرزبندی جغرافیایی چه ایران و چه کشورهای جبهه مقاومت و یا در ایالات متحده آمریکا و یا در اروپا باشند حول محور عدالت‌خواهی جمع شده‌اند و نویدبخش آینده درخشان برای جهانیان خواهند بود.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه امروز خیزشی که به برکت خون شهدا در غزه صورت گرفته و جوانان، مردان و زنان و کودکانی که جان خود را از دست داده‌اند شاهد خیزش بزرگی هستیم، بیان کرد: ما دانشگاهیان در ایران به‌ویژه دانشگاه تهران گرد هم جمع شده ایم که از این اقدام بزرگ تجلیل کنیم و امید است این حرکت استمرار پیدا کند.

مقیمی گفت: به امید روزی که شاهد باشیم عدالت و آزادی به عنوان ارزش محوری کسانی که مبتنی بر معرفت، دانش و دانایی حرکت می‌کنند بتواند جهل و نادانی را مغلوب کند و جهان عاری از ظلم و ستم داشته باشیم.

وی افزود: بسیار خوشحالیم حرکت ارزشمندی که دانشگاهیان آغاز کردند توانست ادعاهای پوچ و واهی نظام استکبار که مدافع دانشگاه و دانشجو است را  به خوبی نشان دهد.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: این موضوع نشان می دهد که دانشجو و دانشگاهی ظلم را تحمل نکرده و در مقابل آن صف‌آرایی می کند و امید است این تلاش‌ها به نتیجه برسد و ما شاهد جهانی آری از ظلم و ستم باشیم.

تجمع دانشگاه‌های سراسر کشور برای حمایت از خیزش عمومی دانشگاهیان غربی

محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید نیز در حاشیه این تجمع گفت: فردا یکشنبه - نهم اردیبهشت ماه - بعد از نماز ظهر و عصر اساتید و دانشجویان در تمامی دانشگاه‌های کشور تجمع کرده و ضمن حمایت از خیزش عمومی دانشگاهیان غربی و کشورهای دنیا، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می کنند.

وی اظهار داشت: تجمع امروز در مقابل سردر اصلی دانشگاه تهران در حمایت از خیزش عمومی دانشجویان، دانشگاهیان و نخبگان دانشگاه‌های کشورهای غربی و آمریکایی صورت گرفته است چراکه امروز بعد از ۷۵ سال شاهد آگاهی و بیداری نخبگان و دانشگاهیان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و حقانیت شعارهای انقلاب اسلامی هستیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید با اشاره به سخنان امام راحل که فرمودند "انقلاب ما انفجار نور بود"، گفت: امروز این نورانیت را در سراسر دنیا می‌بینیم.

مردانی ادامه داد: امروز در کنار اعتراض اساتید، دانشجویان و دانشگاهیان ما شاهد رفتار وحشیانه پلیس و مراجع امنیتی کشورهای غربی و آمریکا با اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های این کشورها هستیم که چگونه آنها با رفتارهای دوگانه و شعارهای دروغین دم از آزادی و حقوق بشر می زنند.

وی تاکید کرد: امروز دیگر اینگونه رفتارها تاثیری ندارد چرا که این بیداری با الهام از جمهوری اسلامی ایران به نتیجه رسیده و امید است که بستر حضور همه جانبه آزادی‌خواهان برای پایان دادن به حکومت رژیم منحوس صهیونیستی فراهم شود و به زودی شاهد آزادی قدس باشیم.

به گزارش ایرنا، دانشگاه های آمریکا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و اساتید در اعتراض به سیاست های حمایتی دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه هستند، در این اعتراضات بسیاری از دانشجویان و اعضای هیات علمی بازداشت شده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha