نمایشگاه اکسپو تهران؛ مزیت‌های سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی معرفی می‌شود

مشهد-ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: فعالان اقتصادی دو زنجیره ارزشی تولیدی و صادراتی استان شامل «زنجیره فولاد» و «زنجیره گردشگری زیارت» در ششمین دوره از نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ تهران حضور یافته‌اند و توانمندی‌های خود را برای جذب سرمایه گذار معرفی کرده اند.

امیررضا رجبی روز شنبه همزمان با نخستین روز از برگزاری این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اردیبهشت هر سال نمایشگاهی برای عرضه توانمندی‌های صادراتی ایران در محل دائمی نمایشگاه های تهران با حضور نمایندگان مراکز و نهادهای دولتی کشورهایی طرف مراوده اقتصادی با ایران و فعالان بخش خصوصی کشور برپا می‌شود.

وی اظهار کرد: اکنون ششمین دوره از «نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴» در ۵۰ هزار مترمربع با محوریت سازمان توسعه تجارت در تهران در حال برگزاری است که در بخش غرفه های استانی، خراسان رضوی با شرکت‌های تولیدی و عرضه محصولات مربوط به زنجیره های فولاد و گردشگری زیارت حضور یافته اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: این دو زنجیره اقتصادی از خراسان رضوی توان جذب سرمایه گذار از کشورهای مختلف را دارند، زیرا نمایندگان اقتصادی ۸۰ کشور جهان در این نمایشگاه حضور یافته اند.

رجبی ادامه داد: در سالن‌های تخصصی نمایشگاه اکسپو شرکت‌های صادرات محور خراسان رضوی با زمینه های کاری در حوزه های تجهیزات پزشکی، دارو، صنایع معدنی، کشاورزی، گوهرسنگ، صنایع غذایی، برق و الکترونیک و قطعات خودرو حضور یافته اند.

وی افزود: نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی و دو اتاق مشترک ایران و افغانستان و ایران و تاجیکستان که مرکز فعالیتشان در این استان است نیز در نمایشگاه اکسپو تهران حضور یافته اند و مذاکرات خود با سرمایه گذاران را آغاز کرده اند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: فرصت‌های خوبی برای سرمایه گذاری در مواد معدنی مانند کرومیت، کائولن، سنگ آهن، سیلیس، قطعات خودرو، برق و الکترونیک، صنایع غذایی، نساجی و فرش استان وجود دارد که می تواند زمینه ساز جذب سرمایه گذاران در این حوزه ها باشد.

مزیتهای سرمایه گذاری در خراسان رضوی در نمایشگاه اکسپو تهران معرفی می شود

مذاکره با هیات تجاری چین

وی اظهار کرد: در نخستین روز از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران، «حسن نوری زاده» سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با هیات تجاری از چین دیدار و بر توسعه روابط صنعتی و معدنی با آن کشور و آمادگی استان در توسعه روابط و مروادات صنعتی، معدنی و تجاری، ارتقای همکاری‌های اقتصادی این کشور و خراسان رضوی با تمرکز بر ظرفیت‌ها و مزیت‌های دو طرف تاکید کرد.

رجبی اضافه کرد: گفت وگوها با هیات تجاری چین بر محور توسعه مراودات در بخش‌های معادن و صنایع معدنی، برق و الکترونیک و موتورسیکلت برقی بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: حضور صنایع استان در رویداد مهم ایران اکسپو در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردمی» انجام گرفته است.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از دو هزار تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شده است.

در این نمایشگاه دو هزار غرفه برای عرضه و معرفی فرصت‌های صادراتی و سرمایه‌گذاری کشور در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha