۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۰۴
کد خبر: 85458915
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رتبه نخست استان مرکزی در کیفیت هنرستان‌های جوار صنعت

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۰۴
کد خبر: 85458915
رتبه نخست استان مرکزی در کیفیت هنرستان‌های جوار صنعت

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی با تاکید بر راه اندازی هنرستان ها گفت: این استان رتبه نخست کیفیت هنرستان‌های جوار صنعت را در کشور دارد.

به گزارش ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» عصر شنبه در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: راه پیشرفت کشور توسعه آموزش‌های مهارتی است.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش مکلف است برای کمک به توسعه این مهم در هر شهرستان هنرستان راه‌اندازی کند.

استاندار مرکزی اظهار کرد: باتوجه به نیاز جامعه، دولت هنرستان جوار صنعت را تعریف کرد که آموزش‌های مهارتی با سرعت و کیفیت مناسب‌تری ارائه شود و در استان مرکزی با وجود استقرار صنایع مختلف، این مهم باید بیش از دیگر نقاط کشور مورد توجه متولیان امر قرار بگیرد.

مخلص الائمه عنوان کرد: سهم استان مرکزی از تاسیس هنرستان جوار صنعت در پایان برنامه هفتم ۵۵ درصد است که هم‌اکنون حدود ۴۶ درصد محقق شده است و در کنار کیفیت مناسب باید کمیت نیز مورد توجه قرار بگیرد و همه دستگاه‌های مرتبط برای تحقق برنامه باید همکاری کنند.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: واحدهای تولیدی مانند ماشین سازی، لجور و هپکو و سایر صنایع کمک شایانی در فعالیت هنرستان‌های جوار صنعت داشته‌اند و تداوم این همکاری قطعا نتایج قابل قبولی حاصل می‌کند.

وی تاکید کرد: تربیت نیروی کار ماهر که لازمه صنایع استان است قطعا با راه‌اندازی هنرستان‌ها امکان‌پذیر است و زمینه توسعه و پیشرفت به این طریق فراهم می‌شود.

استاندار مرکزی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به روز بزرگداشت مقام معلم، گفت: یک روز معین در شهرستان های استان تعیین و جشن باشکوهی برای معلمان تدارک شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha