۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۷
کد خبر: 85468823
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ثبت کمترین میزان موالید در استان مرکزی

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۷
کد خبر: 85468823
ثبت کمترین میزان موالید در استان مرکزی

خمین - ایرنا - مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی با بیان اینکه وضعیت فرزندآوری در این استان بحرانی است، گفت: پارسال این استان کمترین موالید را در سطح کشور داشت. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، «پروین مفتح زاده » روز سه شنبه در ستاد برنامه‌ریزی جمعیت شهرستان خمین، افزود: پارسال ۹۶۷ تولد در خمین ثبت شد در حالی‌که شرایط مطلوب در این زمینه یک‌هزار و ۱۲۸ تولد است و منفی ۱۴ و سه دهم درصد از وضعیت مطلوب عقب است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی با اشاره به راه اندازی اتاق فرماندهی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: جبهه جوانی جمعیت تشکیل شده و نیاز به فرماندهی دارد.

مفتح زاده ازدواج ، فرزندآوری، پیشگیری از طلاق، درمان ناباروری، مهاجرت و تحکیم خانواده را از شاخص‌های جبهه جوانی جمعیت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اعضای اصلی ستاد جوانی جمعیت مردم هستند، اظهار کرد: ازدواج و فرزندآوری اولویت‌های این ستاد هستند و به دلیل آمار بالای طلاق و سقط جنین در استان مرکزی، این موارد نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی بیان کرد: در این اتاق باید چالش‌های فرزندآوری شناسایی، راهکارها پیگیری و ریزبرنامه‌ها تعریف شود.

فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: جمعیت مسئله بسیار حساس و نیازمند کار فرهنگی و زیرساختی در خانواده است.

«حمید کمانکش» افزود: ارائه مشوق‌ها و تدوین برنامه‌های کاربردی راهکاری برای چالش جمعیت است.

فرماندار خمین شاه کلید موفقیت در حکمرانی اسلامی را فعال کردن گروه‌های مردمی عنوان کرد و ادامه داد: گروه‌های مردمی و دغدغه‌مند شهرستان در زمینه افزایش جمعیت فعالیت دارند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی نیز گفت: تمرکز بر مسئله فرزندآوری ، پیگیری مستمر و ارائه راهکار عملی باید در دستور کار ستاد مردمی جوانی جمعیت قرار گیرد.

حجت الاسلام «رضا تاج آبادی» بیان کرد: این ستاد مردمی باید حلقه میانی بین مراکز مرتبط به فرزندآوری باشد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مرکزی اضافه کرد: تشکیل هیات‌های بیت الزهرا(س) در ستاد مردمی اراک تشکیل شده است و قرارگاه‌های تربیتی، اقتصادی، مسکن و حقوقی این هیات‌ها را حمایت می‌کنند.

وی تاکید کرد: جبهه سازی و تشکیل جبهه حمایت از جمعیت محدود به چند گروه مردمی نیست و حاکمیت و تمام گروه‌های مردمی باید مشارکت داشته باشند.

در پایان این نشست دفتر حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در فرماندار خمین افتتاح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha