۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۲
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85469150
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستورالعمل پیشگیری از وقوع جرم در محیط‌زیست تدوین شد

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۲
کد خبر: 85469150
دستورالعمل پیشگیری از وقوع جرم در محیط‌زیست تدوین شد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: دستورالعمل جدیدی پیرامون پیشگیری از وقوع جرم در حوزه محیط‌زیست تدوین شده است که می‌تواند در جلوگیری از تخلفات متعددی که در این بخش شکل می‌گیرد، موثر واقع شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا انجم‌ شعاع روز سه‌شنبه در دور سوم نشست منطقه‌ای مدیران کل حفاظت محیط‌زیست کشور که در مجتمع رفاهی آفتاب در منطقه چغاخور شهرستان بروجن برگزار شد، افزود: هر ساله در حوزه محیط‌زیست پرونده‌های متعددی از تخلفات و جرائم از جمله شکار غیرمجاز و آلایندگی صنایع تشکیل می‌شود که این موضوع می‌طلبد دستورالعملی برای پیشگیری از این تخلفات تدوین شود.

وی در ادامه تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را از برنامه‌های این سازمان در سالجاری عنوان کرد و گفت: اینکه سازمان حفاظت محیط‌زیست چگونه می‌تواند در جهش تولید و مردمی‌سازی آن ایفای نقش کند مورد بررسی قرار می‌گیرد چرا که ظرفیت‌های متعددی برای مشارکت مردم در اختیار داریم.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های سالجاری این سازمان، بررسی راهکارهایی برای بهره‌گیری از روش‌های علمی و دانش‌بنیان برای حفاظت از محیط‌زیست است.

انجم شعاع بهبود رفاه کارکنان و محیط‌بانان را از دیگر برنامه‌های در دست پیگیری این سازمان عنوان کرد و گفت: باید به معیشت کارکنان و محیط‌بانان متناسب با حجم سنگین کار در حفاظت از محیط‌زیست بیش از پیش رسیدگی کرد که این مهم را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به انجام فرایند اداری استخدام جدید ۳۷۰ نفر در سازمان حفاظت محیط زیست، افزود: چهارمحال و بختیاری نیز سهمیه‌ای در این خصوص داشته که فرایند انجام مصاحبه از پذیرفته‌شدگان در حال انجام است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: چهارمحال و بختیاری از استان‌های مهم و زیبا به لحاظ محیط‌زیست به شمار می‌رود و از نظر مناطق طبیعی و تالاب‌ها ارزش بالایی دارد.

انجم شعاع افزود: در برنامه هفتم توسعه تکالیف متعددی برای محیط زیست کشور مقرر شده که با هم‌افزایی استان‌ها و تبادل‌نظر در این خصوص می‌توان متناسب با آن دستورالعمل تدوین و اجرایی و از ظرفیت‌های قانونی برای تامین منابع و تجهیزات استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، دور سوم نشست منطقه‌ای مدیران کل حفاظت محیط زیست کشور روز سه‌شنبه با حضور معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس و مدیران برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha