۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۱۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85471313
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حل چالش‌های دانشگاه علوم پزشکی زنجان در دستور کار است

زنجان - ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: مدیریت دانشگاه بر رفع مشکلات و چالش‌ها متمرکز شده اما متاسفانه حواشی همچنان مشکل ساز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین دین محمدی روز پنجشنبه در مراسم نکوداشت مقام شامخ استاد به تغییر مدیریتی در این واحد دانشگاهی اشاره کرد و افزود:با این تغییر برخی تمایل دارند تحولی بزرگ در دانشگاه به وقوع بپیوندد اما انتظارات آنها منطقی نیست.

وی با بیان اینکه در صورت آسیب دیدن یک مجموعه، ترمیم آن به زمان نیاز دارد، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم وضعیت در حوزه های دانشگاه بهبود یابد که امیدواریم با پرداخت مطالبات دانشگاه بهتر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به لزوم اصلاح زیرساخت‌ها در بخشی های انضباط اداری و مالی اشاره کرد و گفت: در این حوزه چالش های ایجاد شده که ساماندهی آنها در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برخی می پرسند چرا برخی معاونت های دانشگاه خالی است؟ که باید گفت: چنین چیزی نیست، چون تلاش می کنیم با ساماندهی کارها افراد توانمند و شایسته را به کار بگیریم.

این مسوول به هجمه و حاشیه سازی برای دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه این موضوع به شکل پررنگ نمود دارد و انتظار بر این بود با تغییر مدیریتی کمتر شود.

دین محمدی با بیان اینکه منتقدان در بیان مطالب خود قدری انصاف داشته باشند، افزود: متأسفانه هجمه‌ به مسوولان دانشگاه زیاد است و تخریب کنندگان باید در روز حساب پاسخگو باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه تاکنون در برابر هجمه‌ و تخریب ها سکوت کرده ایم، اظهار داشت: در صورت تداوم هجمه و انتقادات بی منطق و تبدیل شدن آن به عناد و دشمنی، روش برخورد ما متفاوت خواهد شد و مطالبی بیان می شود که به نفع دوستان نخواهد بود.

وی با بیان اینکه پیش از این هزینه‌هایی در دانشگاه شده که درخصوص آنها شفاف سازی نشده است، اظهار داشت: دانشگاه بدهی زیادی دارد و از طرفی اعضای هیات علمی کمترین میزان حقوق را نسبت به دانشگاه های دیگر دریافت می کنند، به طور قطع ورود مراجع نظارتی بسیاری از مسائل را روشن می کند.

دین محمدی با بیان اینکه رضایت مندی مردم در گرو تقویت شاخص های بهداشتی و درمانی استان است، افزود: بیشترین انرژی این واحد دانشگاهی نیز در این حوزه صرف می شود و همین مساله موجب غفلت از حوزه پژوهش و آموزش شده است.

وی با بیان اینکه هویت دانشگاه ها توجه‌ به حوزه پژوهش و آموزش است، اضافه کرد: وزارتخانه هم توجه ویژه‌ای به این موضوع مهم دارد و امیدواریم دانشگاه هم از لحاظ معنوی و مادی جانی دوباره بگیرد.

این مسوول گفت: دانشگاه های علوم پزشکی را با شاخص های بهداشتی و پژوهشی رصد می‌کنند که این وضعیت در دانشگاه علوم پزشکی زنجان مطلوب نیست و امیدواریم با همکاری ها ارتقا یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha