رای گیری در ۲ حوزه انتخابیه فارس پایان یافت/آغاز شمارش آرا

شیراز- ایرنا- فرآیند اخذ رای در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸۲۰ شعبه در ۲ حوزه استان فارس پس از سه نوبت تمدید ساعت ۲۲ جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ پایان یافت و شمارش آرا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرناٰ، فرآیند انتخابات در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد از ساعت هشت صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۴۹۷ شعبه مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و ۳۲۳ شعبه مربوط به حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد آغاز شد و ساعت ۲۲ پایان یافت.

در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان انتخابات به شکل تمام الکترونیک و در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد همانند دور اول به شکل نیمه الکترونیک برگزار شد.

رای گیری در ۲ حوزه انتخابیه فارس پایان یافت/آغاز شمارش آرا

رییس ستاد انتخابات فارس گفت: برابر اطلاعیه شماره ۱۸ ستاد انتخابات وزارت کشور، در حوزه‌های انتخابیه‌ای که به تشخیص استاندار ضرورتی به تمدید وجود ندارد می‌توانند اتمام رای‌گیری را اعلام نمایند.
قزل سفلی افزود: بر این اساس و حسب دستور دکتر محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، رای گیری در شعب شیراز و زرقان و همچنین مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد ساعت ۲۲ پایان یافت.

وی افزود: مجریان شعب موظفند مراجعه کنندگان را به درون شعبه هدایت و پس از بستن درهای شعب، مراحل اخذ رای از مراجعه کنندگان را تا آخرین نفر حاضر در شعب به اتمام برسانند.

او اظهار کرد: پس از اتمام فرایند رای گیری از آخرین نفر حاضر در شعبه مراحل تجمیع آرا آغاز خواهد شد و تلاش می‌شود تا در کمترین زمان ممکن پس از طی فرایندهای قانونی، نتایج دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به اطلاع عموم مردم استان رسانده شود.

یک میلیون و ۶۹۷ هزار نفر واجد شرکت در دور دوم انتخابات در این ۲ حوزه انتخابیه بودند که از این تعداد یک میلیون و ۳۹۰ هزار نفر مربوط به شیراز و زرقان و ۶۹۷ هزار نفر نیز مربوط به مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد است.

در مرحله نخست انتخابات (۱۱ اسفند ۱۴۰۲) از مجموع ۱۸ کرسی نمایندگی فارس در مجلس، تکلیف ۱۵ کرسی مشخص شد و تکلیف سه کرسی باقیمانده شامل ۲ کرسی در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و یک کرسی در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد نیز تا ساعاتی دیگر و پس از شمارش آرا مشخص خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha