۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۵۰
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85473053
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازرسی از واحدهای صنفی گناباد ۲۰ درصد افزایش یافت

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۵۰
کد خبر: 85473053
بازرسی از واحدهای صنفی گناباد ۲۰ درصد افزایش یافت

گناباد-ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: میزان بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون با ۲۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۶۹۰ مورد رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی ایزدی روز شنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار گناباد افزود: در نتیجه این نظارت‌ها ۷۴ فرم تخلف به ارزش ۷۴۰ میلیون ریال شامل گران فروشی، درج نکردن قیمت و ارایه ندادن فاکتور و کم فروشی تدوین و به مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی ادامه داد: تدوین فرم تخلف واحدهای صنفی گناباد در این مدت ۱۰۳ درصد رشد یافت.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: سه هزار و ۴۴۳ مورد بازرسی در سال گذشته از واحدهای صنفی این شهرستان انجام و در نتیجه آن ۲۷۶ فرم تخلف تشکیل شد.

وی تصریح کرد: تعداد بازرسی ها و تشکیل پرونده های تخلف واحدهای صنفی گناباد پارسال در مقایسه با سال قبل از آن حدود ۴۸ درصد افزایش داشته است.

افزایش نرخ دستمزدهای فعالیت‌های ساختمانی در گناباد

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گناباد نیز گفت: بالا بودن نرخ دستمزدهای فعالیتهای ساختمانی شامل کارگران و استادکاران در بخشهای مختلف در این شهرستان در مقایسه با سایر شهرستان‌ها به یک معضل و دغدغه مهم تبدیل شده است.

ابوالفضل شاکری با اشاره به بالابودن قیمت دستمزد کارگران و استادکاران در رشته های مختلف ساختمانی در گناباد در مقایسه با شهرستانهای همجوار افزود: باید کمیته تنظیم قیمت و نظارت بر دستمزدها برای هر اقدامی نظیر قالب بندی، آرماتوربندی، گچ کاری و غیره در فعالیتهای ساخت و ساز در گناباد تشکیل شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم ساماندهی دستمزدهای فعالیتهای ساختمانی در گناباد تصریح کرد: در این کمیته تخصصی باید با حضور مسوولان و دست اندرکاران ذیربط در هر فعالیت ساختمانی بعد از بررسی‌های لازم یک دستمزد در هر بخشی تعیین و بعد از تصویب کارگروه تنظیم بازار ارایه شود.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گناباد گفت: بعد از تعیین نرخ و دستمزد در هر زیر بخش فعالیتهای ساختمانی ضمن اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه ها و فضای مجازی برای آگاهی مردم، مسوولان و دست اندرکاران مربوطه مطابق با آن بر فعالیت فعالان این بخش نظارت داشته باشند.

وی همچنین کاهش مشکلات و از جمله ثبات قیمت و دستمزد فعالان ساخت و ساز در این شهرستان را نیازمند توسعه کمی و کیفی صنعتی‌سازی دانست.

شاکری گفت: فعالیتهای این بخش باید به صورت صنعتی سازی و به صورت تجمیعی توسط شرکتهای انبوه سازی و با یک سری قیمتهای مشخص و تحت نظارت مسوولان مربوطه انجام شود، تا از هر نوع افزایش قیمت‌های سلیقه‌ای جلوگیری شود.

وی با اشاره به افزایش بی‌رویه نرخ اجاره بهای املاک و واحدهای صنفی در گناباد خواستار افزایش نظارت بر فعالیت بنگاههای املاک و خرید و فروش زمین و ساختمان در این شهرستان شد.

شاکری گفت: برخی از بنگاههای املاک تحت عنوان تایید در مشارکت ساخت اقدام به خرید و فروش املاک و زمین می‌کنند که این مساله در افزایش قیمت‌ها در این بخش نقش زیادی دارد.

رییس اداره راه و شهرسازی گناباد هم نظارت بهینه بر فعالیت فعالان ساخت و ساز در این شهرستان را نیازمند شناسایی گروهها و فعالان کاری در بخشهای مختلف ساخت و ساز از قبیل آرماتوربندی، بتن‌ریزی، گچ کار، جوشکار و غیره دانست.

سعید خواجه افزود: تا زمانی که اطلاعات دقیقی از این افراد نداشته باشیم، نظارت در این بخش درست انجام نمی‌شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد نیز به کمبود نیروی کار ساختمانی در بخشهای مختلف در این شهرستان و از طرفی حجم فعالیت‌های ساختمانی و طرحهای عمرانی اشاره کرد.

ناصر چیتگر افزود: باید کارگروه ارزیابی قیمت و دستمزد فعالان ساختمانی گناباد در سریعترین زمان ممکن تشکیل و بعد از تعیین دستمزد واحد در هر بخش به صورت کارشناسی به عنوان «فصل الخطاب» اعلام و مطابق با آن نظارت در فعالیتهای این بخش افزایش یابد.

سه هزار و ۴۰۰ واحد از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد فعال است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha