۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 85474197
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد کاربری در طبقه دوم میدان امام اصفهان

اصفهان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از جذب شدن سرمایه‌گذار برای ایجاد کاربری در طبقه دوم میدان امام (ره)(نقش جهان) اصفهان به‌منظور استفاده بهتر گردشگران خبر داد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری اصفهان روز یکشنبه به نقل از مهران زینلیان اضافه کرد: فضاهای ناب و قابل توجه میدان امام (ره) باعث شد تا در دولت سیزدهم برای طبقه دوم این مجموعه تاریخی کاربری، تعیین و امکان استفاده مردم و گردشگران از این فضا فراهم شود.

وی در بازدید از طبقه دوم میدان نقش جهان با اشاره به جذب سرمایه‌گذار به‌منظور تحقق این موضوع، ادامه داد: بازدید میدانی و جلسه‌ای برای رفع چالش‌های سرمایه‌گذار در این مجموعه داشتیم تا با تسهیل امور، امکان بهره‌مندی کامل از فضای این مجموعه ارزشمند فراهم شود.

به گزارش ایرنا، ۱۹ بنا یا بخشی از اماکن تاریخی اصفهان از جمله «سر در قیصریه»، طبقه دوم میدان امام(ره) و سه خانه تاریخی «ارسطویی»، «دهدشتی» و «شیخ‌الاسلام» از سوی صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی به بخش خصوصی واگذار شد.

طبق مزایده صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی بخشی از طبقه دوم میدان نقش جهان (حدفاصل مسجد شیخ لطف الله تا منتها الیه ضلع جنوب شرقی) قرار است توسط بهره‌بردار به کافه گالری تبدیل شود.

میدان امام (ره) یا نقش جهان در زمان صفویه و حدود ۴۰۰ سال قبل بنا شد؛ معماری و مهندسی این مجموعه تاریخی که زنجیره ای از نیازهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شامل بازار، مسجد، مدرسه، امکانات تفریحی و ورزشی را در خود جای داده پس از گذشت چهار سده نه تنها همچنان کاربردها و نقش خود را حفظ کرده بلکه به کانون جذب گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است .
بناهای تاریخی موجود در چهار طرف این میدان شامل عالی قاپو، مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله و سر در قیصریه است؛ علاوه بر این بناها ۲۰۰ حجره ۲ طبقه در اطراف میدان واقع شده که بیشتر جایگاه عرضهٔ صنایع دستی اصفهان است.

این میدان تاریخی، سال ۱۳۱۳ به شماره ۱۰۲ در فهرست آثار ملی ایران و اردیبهشت ۱۳۵۸ به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

همچنین این مجموعه تاریخی در قالب یک طرح تحقیقاتی به‌عنوان ثروت میراث فرهنگی در دنیا ثبت و معرفی شد تا زمینه جذب سرمایه‌گذاری بیشتر برای استفاده بهینه از آن فراهم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha