۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85474285
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تداوم حمایت انگلیس از اسرائیل

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۷
کد خبر: 85474285
تداوم حمایت انگلیس از اسرائیل

تهران – ایرنا – وزیر امور خارحه انگلیس در مصاحبه امروز با شبکه خبری اسکای نیوز بار دیگر بر حمایت نظامی لندن از تل آویو تاکید و تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را "نابخردانه" توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، دیوید کامرون به اسکای نیوز گفت که تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی به تقویت حماس منجر شده و احتمال دستیابی به توافق تبادل زندانیان را کاهش می دهد.

کامرون با تکرار گفته های اخیر خود در مورد تفاوت ماهوی صادرات نظامی آمریکا و انگلیس به اسرائیل گفت که تحریم تل آویو "مسیر بخردانه ای نیست" و آمریکا و انگلیس "در دو وضعیت کاملاً متفاوت" قرار دارند.

وی پنجشنبه گذشته نیز در باره خطوط قرمز انگلیس در جنگ غزه و احتمال الگوبرداری لندن از ایالات متحده آمریکا برای تعلیق ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی، درصورت حمله ارتش این رژیم به رفح، ادعا کرده بود که شرایط لندن با واشنگتن متفاوت است.

وزیر امور خارجه انگلیس با بیان اینکه آمریکا یکی از تامین کنندگان اصلی تسلیحات اسرائیل است، افزود: شرایط در انگلیس متفاوت است و این کشور تنها ۱ درصد از تسلیحات این رژیم را تامین کرده و از "رویه‌های بسیار روشنی" برای صدور مجوز فروش سلاح، برخوردار است.

کامرون در ادامه مصاحبه با اسکای نیوز گفت که آخرین باری که وی برای اعلام تحریم تسلیحاتی انگلیس علیه اسرائیل زیر فشار قرار گرفت، "ایران به فاصله چند روز حمله وسیعی به اسرائیل انجام داد که ۱۴۰ فروند موشک بالستیک را نیز شامل می شد. "
رئیس دستگاه دیپلماسی لندن همچنین تلاش احتمالی اسرائیل برای حمله گسترده به شهر رفح را "بسیار خطرناک" توصیف کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha