۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۸
کد خبر: 85474289
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ عنوان برنامه در هفته میراث‌ فرهنگی کاشان تدارک شد

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۸
کد خبر: 85474289
۲۰ عنوان برنامه در هفته میراث‌ فرهنگی کاشان تدارک شد

کاشان - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت:۲۰ عنوان برنامه متنوع با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری، آثار تاریخی و صنایع دستی در هفته میراث فرهنگی این شهرستان تدارک شد.

احمد دانایی نیا روز یکشنبه در نشست خبری افزود:رونمایی از تابلوفرش نفیس دست بافت کاشان اقتباس شده از عصر صفوی،اکران مستند نامه های بی‌پاسخ،اجرای نمایش نقالی،رونمایی از سه میز کاشی نفیس معرق دوره معاصر،نمایشگاه آثار هنری آقای حسین صدقی،نمایش و معرفی اشیای نفیس مرتبط با طب سنتی،رونمایی از کتاب های لباس اقوام ایرانی،اجرای نقاره کوبی،پرچم گردانی با حضور خادمان آستان حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)،معرفی گل جهانی صلح(گل محمدی)روایت فتح،برگزار نمایشگاه از رویدادهای هشت سال دفاع مقدس از مهمترین برنامه‌های هفته میراث فرهنگی شهرستان کاشان است.

وی اظهار کرد:تقاضای احداث چند موزه تخصصی ارائه شده،موزه ملی شهرستان کاشان در باغ جهانی فین باید گسترش یابد و در اعتبارات ایجاد موزه تخصصی سنگ پیش‌بینی شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت:صخره های آبشار نیاسر نیازمند مقاوم‌سازی است،سال قبل مشاور ذیصلاح برای مقاوم سازی آن تعیین و مطالعات راهبردی آن در حال اجراست و باید طی مدت ۶ ماه مطالعات راهبردی تکمیل و سپس عملیات اجرایی آن انجام شود.

دانایی نیا در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص وضعیت عصارخانه کاشان افزود: این بنا باید سال ها قبل مرمت می شد،متاسفانه با مالک شخصی به توافق نرسیدیم و تنها با حکم دادستانی وارد آن شدیم و برای مرمت آن اعتباری پیش‌بینی شد و امروز برای آن ردیف اعتباری اختصاص یافته است و این مهم با پیگیری های مداوم محقق شده است.

۲۸ اردیبهشت‌ماه تا سوم خرداد با عنوان هفته میراث فرهنگی نامگذاری شده است.

هزارو ۷۰۰ اثر تاریخی در شهرستان کاشان شناسایی شده که ۳۴۰ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha