۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۰۰
کد خبرنگار: 1162
کد خبر: 85475060
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حفاری ۶ حلقه چاه آب شرب در ساوه به اتمام رسید/ ایجاد ظرفیت ۴۵۰ لیتر در ثانیه

ساوه - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: روند حفاری ۶ حلقه از چاه های اضطراری آب شهر ساوه به اتمام رسیده و به زودی ظرفیت تامین ۴۵۰ لیتر آب ایجاد می‌شود.

حشمت الله عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تا کنون از تعداد ١٧حلقه چاه آب اضطراری در شهر ساوه ،حفاری ٦حلقه به پایان رسیده و ٩حلقه چاه دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی ٥٠ درصد در دست اجرا است.

وی افزود: با حفر و تجهیز ۱۷ حلقه چاه آب ، در حدود ٤٥٠لیتر بر ثانیه به منابع تامین آب زیر زمینی شهر ساوه اضافه می شود تا بخشی از کمبود آب سد الغدیررا که ناشی از خشکسالی را جبران کند.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی با اشاره به آخرین وضعیت تامین آب در شهر ساوه و وجود نگرانی ها در این خصوص بیان کرد: با جایگزینی منابع آب زیر زمینی و چاه ها ی حفاری شده جدید از آذر ماه سال گذشته تا پایان فروردین به میران حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب به نسبت مشابه سال قبل از سد الغدیر کمتر برداشت شده تا ذخیره آب سد برای فصل گرما بهبود پیدا کند.

شهرستان ساوه با ۹۳ هزار و ۵۰۰ مشترک آب به طور متوسط ۸۳۰ لیتر در ثانیه و در اوج مصرف یک‌هزار و ۱۴۴ لیتر در ثانیه نیاز آبی دارد که ۶۰ درصد آن از محل آب‌های سطحی (ذخیره سد الغدیر) و ۴۰ درصد نیز از محل منابع زیرزمینی تامین می‌شود.

سرشاخه‌های رودخانه قره‌چای در استان مرکزی از شهرستان شازند آغاز شده و در طی حدود ۳۰۰ کیلومتر مسیر خود با عبور از شهرستان‌های شازند و خنداب ضمن ورود به دشت قهاوند در استان همدان مجددا در محدوده استان مرکزی به شهرستان تفرش رسیده و در نهایت در تنگه وفرقان به دشت بزرگ ساوه و سدالغدیر وارد می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha