۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85475263
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بن‌بست در مذاکرات دانشجویان معترض جنگ غزه و روسای دانشگاه‌ها در آمریکا

تهران-ایرنا- رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که مراسم‌های فارغ التحصیلی دانشجویان در آمریکا با ادامه اعتراضات دانشجویان علیه جنگ غزه مختل شد و روسای دانشگاه‌ها در مذاکراه با دانشجویان درباره برچیدن چادرهای اعتراضی به بن‌بست رسیدند.

به گزارش روز دوشنب ایرنا، فاکس نیوز نوشت: دانشگاه دوپال در شیکاگو روز یکشنبه اعلام کرد که با شکست مذاکرات با دانشجویان معترض اسرائیل درباره چادرهای اعتراضی به بن بست رسیده است.

مدیران این دانشگاه اعلام کردند که از آن روی نگرانند که با دانشجویان به درک مشترکی نرسند. آنها مدعی شدند در ۱۲ روز گذشته تلاش کردند رفتاری انسانی و واقع گرا داشته باشند.

مدیران این دانشگاه تایید کردند که دانشجویان خواستار قطع رابطه با اسرائیل، اعتراضات مسالمت آمیزی داشته اند اما مدعی شدند که برپا کردن چادرها خطراتی هم برای امنیت عمومی دارد.

ائتلاف موسوم به منع سرمایه گذاری در این دانشگاه که به ابتکار عمل دانشجویان ایجاد شده است در ماه گذشته با برپایی چادر در محوطه دانشگاه خواستار قطع منافع اقتصادی رژیم اسرائیل ناشی از ارتباط با این دانشگاه بوده است.

بن‌بست در مذاکرات دانشجویان معترض جنگ غزه و روسای دانشگاه‌ها در آمریکا

بر اساس بیانیه دانشجویی منتشره در عصر یکشنبه، این گروه، مدیران دانشگاه را متهم به خودداری از مذاکره و تلاش برای فشار برای دانشجویان برای امضای توافق کرده اند.

ویدتو های منتشر شده در صفحه اینستاگرام این گروه از دانشجویان، اعتراضات پویایی را به تصویر می کشد و معترضان شعار می دهند که «این تنها راه حل است؛ انقلاب به رهبری دانشجویان».

روزنامه نیویورک تایمز نیز به پیام دانشجویان آمریکایی در روز فارغ التحصیلی روز یکشنبه اشاره کرد و نوشت: دانشجویان معترض با تحصن، حمل پرچم و سردادن شعار حمایت خود را از فلسطینی ها نشان دادند.

فارغ التحصیلان در سراسر کشور مخالفت خود را با جنگ غزه ابراز کرده و برای نشان دادن اعتراض خود از جلسات سخنرانی ها به مناسبت این روز خارج شدند و فریاد مخالفت باسرمایه گذاری در رژیم اسرائیل سر دادند.

در کالج امرسون در بوستون، جایی که بیش از ۱۰۰ معترض کمتر از سه هفته پیش دستگیر شدند، برخی از دانشجویان از آمدن بر روی صحنه برای نشان دادن اعتراض خود با استفاده از برخی علائم و پوشیدن پرچم فلسطین استفاده کردند.

بن‌بست در مذاکرات دانشجویان معترض جنگ غزه و روسای دانشگاه‌ها در آمریکا

جشن فارغ التحصیلی مدرسه بوستون، کمتر از سه هفته پس از حمله پلیس به یک اردوگاه و دستگیری بیش از ۱۰۰ معترض برگزار شد.

در حالی که بیش از ۱۰۰۰ دانشجو وارد مراسم شدند، از هر پنج دانش آموز یک نفر مشتی بلند کرده داشت یا نوعی لوازم به عنوان نماد فلسطین را همراه با کلاه و لباس خود داشت: چفیه، یک تخته خمپاره تزئین شده با پرچم فلسطین، و شنلی از پرچم فلسطین که یکی از دانشجویان بر تن داشت.

نیویورک تایمز نوشت: در دانشگاه دوک دانشجویان همزمان با اعطای مدرک افتخاری به جری ساینفلد کمدین حامی رژیم اسرائیل در اعتراض مراسم را ترک کردند.

بن‌بست در مذاکرات دانشجویان معترض جنگ غزه و روسای دانشگاه‌ها در آمریکا

ده ها نفر از آنها هنگام ترک محل فریاد می زدند «فلسطین را آزاد کنید».

منابع خبری آمریکایی اعلام کردند به محض اعلام زمان سخنرانی سینفیلد دانشجویان به اعتراض از محل خارج شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha