۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85477850
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

ترافیک بزرگراه غرب اصفهان ١۵ درصد کاهش یافت

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۰
کد خبر: 85477850
ترافیک بزرگراه غرب اصفهان ١۵ درصد کاهش یافت

اصفهان - ایرنا - معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از کاهش ١۵ درصدی ترافیک در بزرگراه «شهید خرازی» واقع در غرب این کلانشهر با اجرای پروژه تعریض این محور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین حق‌شناس روز چهارشنبه در آیین افتتاح پروژه‌های ترافیکی اصفهان افزود: مدیریت شهری در ۱۴ سال اخیر بدنبال اجرای پروژه تعریض این بزرگراه بود که بدلیل نبود هماهنگی‌های لازم اجرا نشد.

وی اضافه کرد: ما با هدف کاهش ٢۵ درصدی ترافیک در این شریان مهم که شمال غربی و جنوب غربی را به هم متصل می کند، پروژه را ادامه خواهیم داد.

وی به بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح خیابان «صاحب‌روضات» نیز اشاره و تصریح کرد: با اجرای این پروژه با مشارکت شهرداری های مناطق یک و ٩ اصفهان، تردد مسیر غرب به شرق در این ناحیه بهبود می‌یابد.

امیرعباس رحمتی، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: همزمان با عملیات تعریض بزرگراه، پروژه دفع آب‌های سطحی و ساخت و نصب نیوجرسی‌های(موانع بتنی) میانی این بزرگراه نیز انجام شد.

ابوالفضل قربانی، رییس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان در این مراسم تصریح کرد: ارتباط شرق و غرب شهر از مشکلات اساسی ترافیکی محسوب می شود و افزایش اقدامات موثر برای رفع آن ضروریست.

به گزارش ایرنا، بزرگراه شهید خرازی در غرب شهر اصفهان یکی از بزرگراه‌های مسیر رینگ سوم ترافیکی این شهر است که ترافیک سرسام‌آور آن همواره گلایه‌ شدید مردم را در پی داشته است.

عملیات تعریض بزرگراه شهید خرازی با هدف روانسازی ترافیکی از طریق حذف فضای سبز حاشیه اتوبان حدفاصل خیابان شهید اشرفی اصفهانی و خیابان آتشگاه از تابستان سال قبل آغاز شد.

کلانشهر اصفهان با جمعیت بالغ بر بیش از ۲میلیون نفر، با تردد روزانه چهار میلیون سفر در سطح خیابان‌ها، اتوبان‌ها و بزرگراه‌هایش، دچار ترافیک سنگینی است.

شهر اصفهان ۱۸ اتوبان و بزرگراه درون شهری به طول ۶۲ کیلومتر دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha