۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85477988
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مجری طرح زیتون کشور: ۸۵ درصد باغ‌های زیتون بارور است

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۱
کد خبر: 85477988
مجری طرح زیتون کشور: ۸۵ درصد باغ‌های زیتون بارور است

قزوین - ایرنا - مجری طرح زیتون کشور گفت: ۷۵ هزار هکتار از باغ‌های کشور به محصول زیتون اختصاص دارد که از این میزان ۶۴ هزار هکتار معادل ۸۵ درصد بارور و ۱۱ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد غیربارور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد میرعرب روز چهارشنبه در نخستین نشست کمیته فنی تخصصی زیتون کشور در سال ۱۴۰۳ که با حضور مدیران باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان‌های گیلان، قزوین و زنجان برگزار شد، اظهار کرد: حمایت از باغداری معیشتی منجر به جهش تولید می شود که با هدف جهش تولید با مشارکت مردم در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید کنندگان و باغداران نقش مهمی در ارتقای تولید دارد، ادامه داد: خرید حمایتی محصول زیتون از عمده مواردی است که باید با هدف افزایش تولید این محصول در دستور کار قرار گیرد.

میرعرب به استفاده از نوآوری و استفاده از روش‌های نوین در باغداری اشاره کرد و گفت: استفاده از فناوری‌های نوین کشت زیتون و همچنین توسعه مکانیزاسیون عامل مهمی در اقتصادی شدن محصول شناخته می‌شود.

مجری طرح زیتون کشور: ۸۵ درصد باغ‌های زیتون بارور است

این مسوول بر خرید حمایتی زیتون با هدف تولید روغن با کیفیت و سلامت محور در کشور تاکید کرد و یادآور شد: با توجه به قرارگیری روغن زیتون در سبد کالای اساسی و همچنین راهبرد وزارت جهاد کشاورزی در تامین این ماده خوراکی، باید بیش از پیش بر حمایت از باغداران این عرصه متمرکز شد.

در این نشست در خصوص وضعیت تولید محصول زیتون در سال جاری، بررسی و آسیب شناسی نحوه اجرای خرید حمایتی محصول زیتون در سال گذشته و خرید حمایتی در سال جاری تبادل نظر صورت گرفت.

گفتنی است، استان قزوین ۹ هزار و ۵۲۹ هکتار باغ زیتون دارد که هفت هزار و ۴۰۷ هکتار آن بارور و ۲ هزار ۱۲۵ هکتار غیر بارور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha