پایان اعتصاب پاک‌بان‌های پاریس/ مشکل زباله‌ها در آستانه المپیک حل شد

تهران-ایرنا- بخش خدماتی جمع‌آوری زباله‌های پاریس پس از توافق با شهرداری پایتخت فرانسه، به تهدید قبلی این بخش مبنی بر عدم خدمت‌رسانی در طول بازی‌های المپیک را پایان بخشید.

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا، با نزدیک شدن زمان آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴، بخش خدمات جمع‌آوری زباله پاریس از عدم انجام خدمت‌رسانی در زمان این بازی‌ها خبر داد و اعلام کرد که پایتخت فرانسه را به کوهی از زباله تبدیل خواهد کرد اما امروز رسانه‌های فرانسوی خبر دادند شهرداری پاریس طی قراردادی با کارگران این بخش معضل موجود را برطرف کرده است و در زمان بازی‌های المپیک مشکلی در پاریس رخ نخواهد داد.

شهرداری پاریس در بیانیه‌ای اعلام کرد: افزایش کمک هزینه تصویب شده است. همچنین برای کارگرانی که در طول بازی‌های المپیک و پارالمپیک بسیج می‌شوند بسته به میزان تشدید بار کاری در طول آماده‌سازی و سازماندهی پاداشی بین ۶۰۰ تا ۱۹۰۰ یورو در نظر گرفته خواهد شد.

سال گذشته هزاران تن زباله در خیابان‌های پاریس در جریان اعتصاب طولانی بخش خدماتی در اعتراض به افزایش سن بازنشستگی در فرانسه باقی ماند که بازتاب‌ بسیاری داشت.

بازی‌های المپیک تابستانی امسال از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد) در پاریس برگزار می‌شود. قرار است این بازی‌ها ۲۶ جولای در مراسمی پر زرق و برق روی رود سِن با رژه ورزشکاران سوار بر قایق و در حضور هزاران تماشاگر حاضر در حاشیه رود به طور رسمی افتتاح شود.‌

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha