مشکلات عشایر هرسین با حضور مسوولان کرمانشاه و همدان بررسی شد

کنگاور – ایرنا – مشکلات کوچ عشایر هرسین روز چهارشنبه با حضور مدیران کل عشایر استان‌های کرمانشاه، همدان و مسوولان شهرستانی در هرسین بررسی و تصمیماتی در این راستا اتخاذ شد.

به گزارش ایرنا، فرماندار هرسین در این جلسه که در سرسرای فرمانداری این شهرستان برگزار شد، هدف از برگزاری شورای عشایری شهرستان را تسهیل در تردد عشایر و بررسی نحوه ارائه خدمات در حوزه های مختلف بهداشت و درمان، راه، آموزش، واکسیناسیون دام و طیور، آبرسانی و همچنین بررسی درخواست اهالی روستاهای کهریز، زازرم، حسن بقعه و مله حسن بقعه عنوان کرد.

ابوطالب ایتوندی به نقش و اهمیت عشایر در تولید محصولات دامی اشاره و از رفع مشکلات و معضلات جامعه عشایری و ساماندهی مسیر تردد آنان از مبدا، بعنوان یک ضرورت یاد کرد.

وی ادامه داد: هرسین فاقد هرگونه جمعیت عشایری است و این شهرستان صرفاً در مسیر کوچ و تردد آنان به مقصدشان قرار دارد.

ایتوندی بیان داشت: با توجه به درخواست اهالی و دامداران روستاهای یاد شده و اینکه مراتع هرسین از لحاظ پوشش گیاهی غنی نیست، طی مذاکرات بعمل آمده با مدیر کل امور عشایری استان و با توجه به اینکه عشایر موصوف در سنوات گذشته صرفاً از شهرستان هرسین عبور کرده لذا این ‌عشایر می بایست شهرستان را به سمت مقصد و منطقه هدف خود ترک کنند.

فرماندار شهرستان هرسین در ادامه از مدیران حاضر در جلسه خواست با توجه به وظایف حوزه کاری خود و بویژه از لحاظ بهداشت و درمان عشایر و واکسیناسیون دام های آنان به منظور جلوگیری از شیوع بیماری های واگیر دامی در شهرستان پیشگیری های لازم را لحاظ نمایند و بصورت قانونی حمایت های لازم‌ را از آنان بعمل آورند.

ایتوندی همچنین خواستار مدیریت از مبدا عشایر به منظور جلوگیری از ایجاد مشکلات برای آنان شد.

بررسی مصوبات پیشنهادی اداره کل امور عشایری استان کرمانشاه از دیگر موضوعات این جلسه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha