۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۳۱
کد خبرنگار: 5526
کد خبر: 85478694
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستور استاندار تهران به فرمانداران در مورد معتادان متجاهر

تهران بزرگ - ایرنا - استاندار تهران بر ضرورت تعیین تکلیف ساز و کار پذیرش معتادان متجاهر از سوی فرمانداران در شرق و غرب استان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از استانداری تهران، علیرضا فخاری عصر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، بر ضرورت ظرفیت سازی استان تهران در حوزه مراکز بازپروری ماده ۱۶ تاکید و اظهار کرد: در این زمینه ابلاغ‌های لازم به فرمانداران صورت می‌گیرد که طی آن ساز و کار پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران تعیین تکلیف شود.

وی با تاکید بر پیگیری تکمیل ظرفیت‌ها در حوزه مراکز بازپروری ماده ۱۶ و استفاده از بخش خصوصی، ادامه داد: در این حوزه تأمین اعتبارات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دستور استاندار تهران به فرمانداران در مورد معتادان متجاهر

استاندار تهران در ادامه به مدت زمان نگهداری، درمان و مراقبت پس از خروج معتادان متجاهر از مراکز ماده ۱۶ اشاره کرد و افزود: باید ساز و کاری فراهم شود که طی آن افراد بتوانند پس از طی دوره به آغوش خانواده‌شان باز گردند و تا زمانی که برای اشتغال و بازگشت به خانواده فکر اساسی صورت نگیرد، چرخه معیوب می‌ماند.

فخاری با بیان اینکه نباید بار تهران در حوزه پذیرش معتادان متجاهر بیشتر شود، اضافه کرد: لازم است که ظرفیت‌های شرق و غرب استان تهران توسط فرمانداران شناسایی و اقدامات لازم در این حوزه صورت بگیرد.

دستور استاندار تهران به فرمانداران در مورد معتادان متجاهر

وی همچنین در خصوص برگزاری مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر پیشنهاد کرد که در این راستا می‌توانیم با دعوت از جامعه نخبگانی، همایشی با حضور نجات یافتگان و کسانی که در معرض تهدیدات مواد مخدر بوده و بهبود پیدا کرده‌اند، برگزار کنیم.

به گفته وی، اقدامات صورت گرفته باید با هدف امید آفرینی و حرکت جامعه به سوی سلامت تبیین شود، همچنین می‌توانیم در این همایش، در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر گزارشاتی اعلام و اقدام مورد هدف را در حوزه اطلاع رسانی داخلی و بین المللی بازتاب دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha