۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۶:۵۴
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85478724
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر خارجه ترکیه: حملات اسرائیل به رفح قابل قبول نیست

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۶:۵۴
کد خبر: 85478724
وزیر خارجه ترکیه: حملات اسرائیل به رفح قابل قبول نیست

تهران- ایرنا- وزیر خارجه ترکیه در اظهاراتی تاکید کرد که حملات رژیم صهیونیستی به رفح واقع در جنوب غزه قابل قبول نیست.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از الجزیره، هاکان فیدان افزود: باری که رژیم صهیونیستی بر دوش غرب و آمریکا گذاشته، به طور تصاعدی در حال افزایش است.

وزیر خارجه ترکیه اضافه کرد: ما باید از (رژیم) اسرائیل بپرسیم که آیا مرزهایی را که در سال ۱۹۶۷ تعیین شده بود، می‌پذیرد؟

وی همچنین با تاکید بر اهمیت برقراری آتش بس دائمی در نوار غزه در اسرع وقت، گفت که موانع رسیدن کمک‌های بشردوستانه به این باریکه، فورا باید برطرف شود.

این در حالی است که وزیر خارجه ترکیه روز چهارشنبه در تماس تلفنی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، آخرین تحولات نوار غزه را بررسی کرده بود.

فیدان و هنیه همچنین تحولات مربوط به جنگ علیه غزه و تلاش‌های صورت گرفته برای توقف جنگ را مورد بررسی قرار داده بودند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha