۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 5616
کد خبر: 85478726
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

مسیرهای آبیاری اراضی زراعی قرچک از لحاظ زیست محیطی پایش شد

قرچک-ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک از انجام گشت مشترک اداره محیط زیست با شبکه بهداشت و درمان از اراضی زراعی سطح منطقه با هدف نمونه برداری از آبهای مورد استفاده به منظور آبیاری و استفاده از مواد پلاستیکی در امور کشاورزی و نحوه مدیریت پسماند های حاصل از آنها خبر داد.

به گزارش ایرنا از اداره محیط زیست قرچک،رضا شایسته روز پنجشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: به دلیل خشکسالی در سال های اخیر و کمبود منابع آب و نیز نبود شبکه جمع آوری فاضلاب، شاهد استفاده غیر مجاز از فاضلاب های تصفیه نشده در برخی از نقاط شهرستان برای آبیاری مزارع کشاورزی هستیم که علاوه بر ایجاد آلودگی در خاک و آبهای زیر زمینی و همچنین به دلیل اینکه محصولات کشاورزی مستقیما در زنجیره غذایی شهروندان قرار می گیرد، تهدیدات بسیاری را در دراز مدت برای انسان ها فراهم خواهد آورد.

مسیرهای آبیاری اراضی زراعی قرچک از لحاظ زیست محیطی پایش شد

وی با اشاره به وظایف قانونی اداره جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت و درمان و شرکت آب و فاضلاب در خصوص پیشگیری از آبیاری مزارع با فاضلاب خام و پساب، افزود: بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی این امر تهدید علیه بهداشت عمومی بوده و استفاده غیر مجاز از آب های آلوده و پساب های خام برای کشاورزی ممنوع است.

مسیرهای آبیاری اراضی زراعی قرچک از لحاظ زیست محیطی پایش شد

شایسته با بیان اینکه اداره حفاظت محیط زیست به عنوان یک دستگاه نظارتی و حاکمیتی به طور جد در حال پیگیری موضوع است، خاطر نشان کرد: دستگاه های مربوطه علاوه بر ارائه آموزش های لازم به کشاورزان در خصوص مخاطرات این نحوه از آبیاری ها باید نسبت به تعیین و تکلیف موارد یاد شده اهتمام جدی داشته باشند تا در راستای رفع تهدیدات بهداشتی بتوانیم اقدامات مثبتی در سطح شهرستان انجام دهیم.

قرچک شهرستانی تک بخشی است که با ۸ روستای دارای دهیاری با جمعیت ۲۷۰ هزار نفری قرچک که ۳۰ درصد آنان در مناطق روستایی زندگی می‌کنند در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha