۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۳
کد خبر: 85479328
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سخنگوی بورل: آینده روابط با اسرائیل در نشست آتی وزرای خارجه اتحادیه اروپا بررسی می‌شود

لندن – ایرنا – سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به آمار بالای شهدای جنگ غزه و اعتراض این اتحادیه به عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر مرزی رفح، جایی که افزون بر یک میلیون فلسطینی آواره پناه گرفته‌اند اعلام کرد که آینده روابط با (رژیم) اسرائیل در نشست خرداد ماه شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا بررسی می‌شود.

به گزارش ایرنا، پیتر استانو این مطلب را روز پنجشنبه در کنفرانس خبری بروکسل و در پاسخ به سووال یک خبرنگار اسرائیلی از آژانس خبری «یوروپین جویش پرس» مطرح کرد که درباره هشدار اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به سران رژیم صهیونیستی، در صورت حمله به رفح پرسید.

وی عنوان کرد: موضوع فشار روی رابطه اتحادیه اروپا با اسرائیل، اوضاع غزه و مسائل مرتبط، توسط کشورهای عضو بحث می‌شود و یکی از دستور کارهای اصلی نشست آتی شورای وزیران امور خارجه در ۲۷ «مه» (۷ خرداد ۱۴۰۳) خواهد بود.

او در حالی این مطلب را بیان کرد که جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای شدیداللحن خواستار توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح شد و به سران این رژیم هشدار داد که حمله به این منطقه، روابط فی‌مابین را تضعیف می‌کند.

بورل تصریح کرد: اتحادیه اروپا از اسرائیل می خواهد که از تشدید بیشتر اوضاع وخیم انسانی در غزه خودداری و گذرگاه رفح را باز کند. اگر اسرائیل به عملیات نظامی خود در رفح ادامه دهد، به ناچار فشار زیادی بر روابط اتحادیه اروپا با اسرائیل وارد خواهد کرد.

سخنگوی بورل امروز ( پنجشنبه) گفت که این بیانیه مورد حمایت همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به‌غیر از یک کشور قرار گرفت و بیانگر دیدگاه اکثریت اتحادیه اروپاست.

استانو با رد ادعای مواضع خصمانه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به رژیم صهیونیستی افزود: ما باید وضعیت فاجعه‌بار غیرنظامیان بی‌گناه در غزه و به‌ویژه درد و رنج ساکنین رفح را در تفسیر بیانیه‌های اتحادیه اروپا مد نظر قرار دهیم.

وی تصریح کرد: تمام دوستان و شرکای (رژیم) اسرائیل از جمله ایالات متحده نسبت به تشدید بحران انسانی و پیامدهای عملیات نظامی در رفح هشدار داده‌اند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی طی هفت ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

این رژیم همچنین به بهانه نابودی حماس قصد دارد تا به شهر مرزی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند، حمله کند. این مساله نگرانی بین‌المللی را برانگیخته و به رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که چنین اقدامی بحران انسانی در نوار غزه را وخیم‌تر می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ماه پیش قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه برای انتقال فوری کمک‌های بشردوستانه تصویب کرد؛ اما رژیم صهیونیستی با حمایت تمام‌قد واشنگتن این قطعنامه را نادیده گرفته است و به کشتار مردم فلسطین ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۴ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۷ هزار نفر دیگر در حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه مجروح شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha