۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85479790
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد: مسوولان برای اجرای قانون جوانی جمعیت تلاش کنند 

بجنورد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: قانون جوانی جمعیت ابلاغ شده اما در اجرا به خوبی عمل نشد و شاهد ضعف در آن هستیم. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: البته مشکلاتی از قبیل محدودیت اعتبار در اجرای این قانون وجود دارد اما انتظار است به اجرای این قانون بیشتر توجه شود.

وی با بیان اینکه اگر سیاست های تشویقی در جوان سازی جمعیت اعمال شود، اتفاق خوبی رقم می خورد تصریح کرد: مسوولان مرتبط با اجرای قانون جوانی جمعیت در اعمال سیاست های تشویقی از قبیل مسکن خودرو و حمایت های دیگر بهتر عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به سی ام اردیبهشت روز ملی جمعیت افزود: پیری جمعیت پیامدهای خطرناک دارد که رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به آن ابراز نگرانی کرده اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سیاست هایی که برای کنترل جمعیت داشتیم، بسیار افراطی پیش رفتیم گفت: در دهه ۶۰، هر ۱۰ مادر ایرانی در سن فرزند آوری ۶۵ فرزند به دنیا آورده است اما اکنون هر ۱۰ مادر تنها ۱۷ تا ۱۸ فرزند به دنیا آورده اند که این رقم کمتر از جمعیت جانشین است که خطر مهم برای ایران به شمار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین نوری گفت: دانشگاه علوم پزشکی و خانه های بهداشت تلاش کنند از سقط جنین جلوگیری و قوه قضاییه نیز در این زمنیه کمک کند تا برخوردهای لازم با این تخلف انجام شود.

مسوولان در کنار مردم باشند

وی با اشاره به سالروز ولادت امام رضا(ع) اظهار کرد: ویژگی این امام همام و البته اهل بیت و ائمه (ع) مردمی بودن است، توجه آنان به مردم بود و این درس برای مسوولان است که ارتباط با مردم را از دست ندهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: مسوولان قضایی، اجرایی، نظامی، لشکری و کشوری باید ارتباط با مردم را بیشتر کنند، مردم باید مسوولان را در مساجد و در کنار خود ببینند و بتوانند بی پرده و در آرامش حرف خود را بزنند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: با آزاد سازی خرمشهر و با به دست آوردن اسیرها و غنایم جنگی، امام امت و ملت ایران خوشحال شدند و اکنون نیز با وعده صادق، جبهه مقاومت خوشحال شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha