۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۰۱
کد خبر: 85480479
T T
۱۵ نفر

برچسب‌ها

واحدهای مسکونی حیاط‌دار در هفت سایت قم در حال ساخت است

قم - ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: هم اینک ساخت واحدهای مسکونی یک طبقه حیاط‌دار با الگوبرداری از معماری ایرانی اسلامی در هفت سایت این استان در حال ساخت است.

حسین زنجیرانی فراهانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدها در راستای طرح ملی نهضت مسکن در منطقه پرنیان ،‌قنوات ،‌ سلفچگان ، دستجرد ، کهک ،‌طایقان و جعفریه استان قم ساخت آن آغاز شده‌است.

وی اظهار داشت: ۳۰ هزار واحد مسکونی حیاط‌دار در پرنیان ،‌ ۱۳ هزار واحد در قنوات ،‌ پنج هزار واحد در طایقان ،‌ ۴۴۰ واحد در سلفچگان ، ۵۰۰ واحد در کهک ،‌ ۶۰۰ واحد در جعفریه و ۵۰ واحد در دستجرد درحال ساخت می‌باشد.

سایت نهضت ملی مسکن اسلام‌آباد قنوات نیز واقع در هفت‌کیلومتری شهر قم، بین مبارک آباد و شهر قنوات قرار دارد و مساحت آن ۵۴۵ هکتار است.

شهرک پرنیان به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد و به‌عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن ساخت خانه‌های ویلایی در آن آغاز شده‌است.

همچنین سایت طایقان در فاصله هفت‌کیلومتری شهر پردیسان قم و نزدیکی روستای طایقان قرار گرفته‌است. روستای طایقان در بخش سلفچگان قرار دارد؛ ۱۸ کیلومتر با قم فاصله دارد و در جنوب غربی استان است.

هم اینک در سایت‌های ۵۶۰ ، ۲۷، ۲۲ و ۱۷ هکتاری در پردیسان قم نیز واحدهای مسکونی به‌صورت آپارتمانی درحال ساخت است.

شهرک پردیسان در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده‌است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

در دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به قم که ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه سالجاری انجام شد، سه هزار و ۷۴۸ واحد مسکن و سه هزار و ۵۰۸ قطعه زمین به متقاضیان در این استان واگذار گردید.

مدیرکل راه وشهرسازی قم دربخش دیگری از سخنان خود گفت: در این استان برای تحقق شعار سال جدید با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم ، واگذاری انفرادی زمین به مردم نیز در دستور قرار گرفته‌است.

وی گفت: در استان قم ۱۹۰ هزار نفر در سامانه ملی مسکن ثبت نام کردند که ۸۵ هزار متقاضی واجد شرایط اعلام و تاکنون برای ۷۰ هزار نفر تخصیص پروژه شده‌است.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان قم علاوه بر انجام فعالیت‌های تکلیفی و ابلاغی در خصوص مسکن،‌ تمام تلاش خود را برای خانه دار شدن تمامی افراد واجد شرایط که در سامانه ملی نهضت ملی مسکن ثبت کردند،‌ انجام خواهند داد.

وی سهمیه ابلاغی قم برای ساخت مسکن را ۶۳ هزار واحد مسکونی ذکر کرد و گفت: این رقم هم اینک به ۷۰ هزار واحد رسیده‌است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha