رئیس جمهور شهید، گفتمان انقلابی‌گری، کارآمدی و مردم‌محوری را احیا کرد

تهران- ایرنا- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه تمام لحظات زندگی رئیس جمهور شهید معامله با خدا بود، گفت: شهید رئیسی گفتمان انقلابی‌گری، کارآمدی، خستگی‌ناپذیری، مردم‌محوری را در کشور احیا کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داود منظور شامگاه دوشنبه ۷ خردادماه در مراسم یادبود شهید مالک رحمتی استاندار فقید آذربایجان شرقی، اظهار کرد: این روزها همه ما در غم از دست دادن این شهدای عالی‌مقام مغموم و بهت‌زده هستیم و تعبیر مقام معظم رهبری در مورد شهدای خدمت، پرواز اردیبهشت است که خداوند اینها را گلچین کرد.

وی افزود: همه شهدای خدمت یکی بهتر از دیگری هستند و بر اساس تعبیر شهید سلیمانی در زندگی شهید زندگی کردند و به مقام شهادت رسیدند.

معاون رئیس جمهور گفت: شهید آیت‌الله رئیسی جزو شخصیت‌های بی‌نظیر تاریخ انقلاب است و به معنی واقعی تمام زندگی خود را یا در تحول گذراند یا در خدمت اسلام، انقلاب و مردم بود. تمام لحظات زندگی شهید رئیسی معامله با خدا بود و در رفتار، گفتار و کردار ایشان چیزی جز خدامحوری نمی‌بینیم.

منظور ادامه داد: شهید آیت‌الله آل هاشم نیز شخصیتی بی‌نظیر در بین ائمه جمعه کشور بود و به عنوان امام جمعه یک گفتمان جدیدی در ارتباط مردم و ائمه جمعه پایه گذاری کرد که امروز یک الگو و معیار برای انتخاب ائمه جمعه شده است.

وی با تاکید بر اینکه شهدای خدمت، شخصیت‌های بی‌نظیری بودند، گفت: شهید امیرعبدالهیان، شخصیتی فاضل، با اخلاق و یک دیپلمات انقلابی داشت که زیان گویای انقلاب اسلامی، مردم مظلوم و مقتدر غزه بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به شهید مالک رحمتی، استاندار فقید آذربایجان شرقی، گفت: شهید رحمتی هم در زمان دانشجویی و هم دوران مسئولیت، فردی ممتاز، با سواد، با اخلاق، انقلابی و متواضع بود که ویژگی‌های یک جوان انقلابی را داشت.

منظور تصریح کرد: در شخصیت شهید رحمتی، خستگی‌ناپذیری، جدیت، پیگیری و... کاملاً مشهود بود و به عنوان استاندارد جوان در یک دوره کوتاه ۴ماهه توانست با مردم آذربایجان شرقی ارتباط برقرار کند و در کارآمدی موفق بود.

وی با اشاره به ۴۳ شهید دانشگاه امام صادق (ع)، تصریح کرد: شهدا باعث افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و انقلاب اسلامی با خون آنها قوت گرفت. هر گاه احساس شد توان انقلابی‌گری فروکش کرده، یک شهادت بزرگ این مسیر را مجدد احیا کرد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه شهادت شهید سلیمانی خون تازه‌ای بود که در شجره طیبه انقلاب جریان پیدا کرد، ادامه داد: شهادت شهدای پرواز اردیبهشت بار دیگر خون تازه در رگ‌های انقلاب است و مشاهده شد که مردم در همه شهرهای کشور یکپارچه شدند با حضور میلیونی در مراسم تشییع شهدای خدمت شرکت کردند؛ این یعنی دمیدن روح تازه به انقلاب است.

منظور بیان کرد: در همین شرایط که چنین سرمایه‌هایی را از دست دادیم و رئیس جمهور و وزیر خارجه کشور به شهادت رسیدند، اما ایران اسلامی به ثبات و قوامی رسیده که تغییر محسوسی در جریان زندگی مردم و روال کشور احساس نمی‌شود.

وی با بیان اینکه حضور ۷۰ هیات خارجی در تشییع و تکریم شهدای خدمات، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است، گفت: زمانی برخی مدعی بودند که انقلاب اسلامی را با تحریم، مهار می‌کنند، اما امروز اذعان دارند که در مقابل این نظام به زانو درآمدند. امروز مردم غزه هر چند شهدای زیادی تقدیم کردند، اما امروز پیروز میدان هستند و کشورهای اروپایی، فلسطین را به رسمیت می‌شناسند که نشانه پایان رژیم صهیونیستی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: جبهه مقاومت امروز از مرزهای اسلام صیانت می‌کند و این به برکت رهبری فرزانه شجاع و خردمندانه کشورمان است که این اقتدار در سایه رهبری ایجاد شده است.

منظور با اشاره به توصیه‌های رئیس جمهور شهید، بیان کرد: شهید رئیسی همیشه می‌گفت که یک طلبه کوچک و افتخارش سربازی مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی است و واقعاً به معنای واقعی سربازی می‌کردند.

وی افزود: امیدواریم گفتمان انقلابی‌گری، کارآمدی، خستگی‌ناپذیری، مردم‌محوری که شهید رئیسی مجدد در کشور احیا کرد با انتخاب دولت دیگری در امتداد دولت ایشان تداوم یابد؛ البته مردم ما دیگر اجازه نخواهند داد که غربگرایان و معتقدین به دیپلماسی ذلت و التماس امور کشور را دست بگیرد.

به گزارش ایرنا، مراسم یادبود شهید مالک رحمتی استاندار فقید آذربایجان شرقی و دانش‌آموخته ورودی سال ۷۹ دانشکده معارف اسلامی و حقوق دانشگاه امام صادق علیه‌السلام شامگاه دوشنبه، ۷ خردادماه ۱۴۰۳ در تالار آیت‌الله مهدوی کنی این دانشگاه با حضور خانواده شهید برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha