۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۴
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85481835
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

از حق تاریخی فلسطین کوتاه نخواهیم آمد/وحدت ملی دروازه پیروزی است

تهران- ایرنا- سفیر فلسطین در سوریه بر اصرار ملت فلسطین بر حقوق خود تاکید و اعلام کرد: ما صاحب حق هستیم و از این حق تاریخی کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «سمیر الرفاعی» سفیر فلسطین در دمشق در گفت وگو با العهد افزود: روزی ملت فلسطین حقوق تاریخی خود را با مبارزات، جانفشانی و مقاومتش بازپس خواهد گرفت. فلسطینیان گام مهمی برای از میان برداشتن موانع تحقق وحدت برداشتند و این پس از آن رخ داد که بی ثمر بودن اعتماد به دشمن صهیونیست و آمریکا را متوجه شدند.

وی افزود: درست است که ۷۶ سال از روز نکبت می‌گذرد؛ اما امید فلسطینیان از بین نرفته و این روز (یوم النکبة) دیر یا زود به حادثه تاریخی تبدیل خواهد شد و پیروزی از آن ملت ها و حقوق ملت فلسطین است. ما صاحب حق هستیم و از حق تاریخی فلسطینی کوتاه نخواهیم آمد.

سفیر فلسطین در دمشق ادامه داد: نکبت در سال ۱۹۴۸ رخ داد و این توطئه تا به امروز ادامه دارد. آنچه علیه فلسطینی ها در غزه و کرانه باختری رخ می‌دهد، تلاشی برای کوچاندن فلسطینیان و بیرون راندن آنها از سرزمینشان است، اما اراده پایداری، بقا و مقاومت قوی تر از هر تحرک اشغالگران و کسانی است که به دنبال این روند هستند.

الرفاعی درباره تلاش‌های فلسطینی ها برای وحدت و مذاکراتی که تا به امروز برگزار شده نیز گفت: یکی از عوامل پیروزی، وحدت ملت‌هاست. تلاش‌های جاری در این راستا جریان دارد و اقداماتی برای تحکیم وحدت ملت فلسطین رخ داده که نشانه های آن آشکار شده است. ما بر این باور هستیم که وحدت ملی دروازه پیروزی است.

وی درباره حمله نظامی دشمن صهیونیست به رفح نیز تاکید کرد: اصولا اعتمادی به آمریکا و دولت این کشور وجود ندارد. «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جنایت در ورود به رفح روی خواهد آورد، زیرا شکست در این زمینه به مثابه پایان سیاسی او است. نتانیاهو سقفی برای خود تعیین کرده که نمی‌تواند از آن عقب بنشیند. او درگیر دو جنگ یکی در غزه و دیگری در داخل این رژیم است.

به گزارش ایرنا، «یوم النکبه» یا «روز نکبت»، روزی است که حتی باگذشت ۷۶ سال از وقوع آن، نه‌ تنها از ذهن مردم آزاده جهان و فلسطین لحظه‌ای پاک نشده، بلکه با آغاز تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و ادامه آن به مدت بیش از هفت ماه، امروز بیش از پیش در حال تداعی در ذهن جهانیان است.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۲۷ برابر با ۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی سالروز تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی با آواره کردن ملت فلسطین از سرزمین تاریخی و آبا و اجدادی آنها است. ملت فلسطین یک روز پس از ایجاد این رژیم جعلی یعنی ۱۵ مه را روز نکبت نامیده اند تا یادآور جنایت صهیونیست ها در آواره کردن فلسطینیان و کشتار و درد و رنج آنها و زنده نگه داشتن آن در تاریخ باشند.

صهیونیست‌ها با اشغال سرزمین فلسطین و تاسیس رژیم جعلی خود در ۱۴ مه، پایه‌های ناامنی، بی‌ثباتی، جنایت و اشغالگری را در منطقه بنا کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha