محلات چیتگر زیر ذره‌بین شورای شهر تهران

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۵
کد خبر: 85481898
محلات چیتگر زیر ذره‌بین شورای شهر تهران

تهران بزرگ - ایرنا - عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با ارائه گزارشی از محله چیتگر در غرب شهر گفت: چیتگر در گذشته ساختاری واحد داشت و به سه ساختار شمالی، جنوبی و بوستان تجزیه شده اما این امر تبعاتی برای محلات آن ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر امانی روز یکشنبه در دویست و سی و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با ارایه گزارشی از بازدید محله چیتگر افزود: این محله بر اساس طرح جامع طراحی شده و ساختمان‌ها در سه طبقه بنا شده‌اند، یک ردیف ساختمان فرسوده در محله شکل گرفته و با توجه به پهنه‌ای که در آن قرار دارند، نمی‌توانند از مشوق‌های نوسازی بافت فرسوده استفاده کنند.

وی ادامه داد: محله چیتگر که در گذشته ساختاری واحد داشته و به سه ساختار شمالی و جنوبی و بوستان چیتگر تجزیه شده اما این امر تبعاتی برای محلات ایجاد کرده است.

امانی با بیان اینکه منطقه ۲۱ به عنوان منطقه ای جوان در سال ۸۳ با تفکیک از سه ناحیه منطقه ۹ تشکیل شد، اظهار کرد: اکنون در این منطقه ۱۰ کارخانه خودروسازی و صنایع وابسته در محدوده این منطقه مستقر هستند؛ تعدادی از محلات این مناطق در قالب شهرک‌ها قرار دارند که شهرک نفت، آزادی، استقلال، پاسداران، دانشگاه؛ فرهنگیان و شهرداری از آن جمله‌اند و شهرک‌های محله چیتگر علاوه بر ساختار شهرک محور دارای ساختار محله‌ای هستند.

نگرانی از نحوه نگهداری فضای سبز شهرک‌های چیتگر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با اشاره به مشکل سرانه‌ها در این محله، یادآور شد: فضای سبز کارخانجات و شهرک‌ها از حیطه مسوولیت شهرداری خارج است و قادر به نگهداری این فضاها نیستند البته بوستان یاس و مادر به شکل قابل قبولی نگهداری شده‌اند.

وی بر تخلفات کارخانجات مستقر در محله چیتگر در قطع درختان اشاره کرد و گفت: پرونده‌های این متخلفان به کمیسیون ماده ۷۷ ارسال شده است.

امانی در عین حال نظافت فضای سبز محله چیتگر شمالی را قابل قبول توصیف کرد.

این عضو شورای شهر تهران درباره مشکل فاضلاب مناطق ۲۱ و ۲۲ هم افزود: فاضلاب در برخی انهار این مناطق جریان دارد که بوی نامطبوعی ایجاد می‌کند.

محلات چیتگر زیر ذره‌بین شورای شهر تهران

امانی در مورد وضعیت معابر این منطقه هم تاکید کرد: وضعیت آسفالت معابر اصلی مطلوب است که از زبان مردم از شهرداری تقدیر می‌کنیم اما کوچه‌ها و مدارس وضعیت مطلوبی در آسفالت ندارند و از سوی دیگر زمین چمن بسیار خوبی در محله وجود دارد که ماهیانه به قیمت ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به پیمانکار واگذار شده است؛ بنری در محل نصب شده که قیمت مصوب شورا را در هر ساعت ۵۰۰ هزار تومان عنوان کرده اما پیمانکار برای هر ساعت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند و علت آن را میزان اجاره زمین از شهرداری می‌داند.

پل‌های نارکارآمد جابجا شوند

این عضو شورای شهر با اشاره به آمار معتادان در محله چیتگر گفت: هر چند خبر تردد گهگاه معتادان در محل شنیده می‌شود اما قابل توجه نیست.

وی درباره زمین رها شده مرکز مخابرات شهدای چیتگر هم گفت: ساکنان این منطقه درباره این زمین گلایه‌هایی دارند.

امانی در ادامه یادآور شد: ۲ پل عابر پیاده در این منطقه کاربری خود را از دست داده‌اند و مردم خواستار جابجایی این پل‌ها هستند.

تابلو کوچه‌های چیتگر در شان شهدا نیست

امانی با اشاره به تابلوی کوچه‌های محله چیتگر تاکید کرد: یکی دیگر از مسایل این است که در محله چیتگر شمالی تابلوی کوچه‌ها در شان شهدا نیست.

وی در پایان این گزارش به زمین رها شده در محله چیتگر اشاره کرد و گفت: اگر اعتبار موجود باشد می‌توان از آن به عنوان سرانه فضای سبز و یا سرانه فرهنگی استفاده کرد.

این عضو شورای شهر پیشنهاد داد: کارخانجات مستقر در محله چیتگر با توجه به وضعیت درآمدشان خدماتی ارائه دهند تا این موضوع بررسی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha