محدودیتی برای توسعه شبکه برق در دزفول وجود ندارد

دزفول - ایرنا - مدیر توزیع برق دزفول گفت: هیچ محدودیتی برای توسعه شبکه برق و بهبود ولتاژ مناطقی از شهرستان دزفول که دچار افت ولتاژ هستند وجود ندارد و گزارش‌های مردمی مربوطه با سرعت پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا شرف آبادی روز یکشنبه در نشست مشترک با رییس شورای اسلامی شهرستان دزفول و همچنین شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شمس آباد در سالن نشست‌های این شهرداری، افزود: تامین، توسعه شبکه و پایداری سازی برق از جمله وظایف ذاتی و اولویت دار شرکت توزیع برق است.

وی با اشاره به انتقادات مطرح شده پیرامون افت ولتاژ در برخی مناطق شهر شمس آباد دزفول بیان کرد: اطلاع از افت ولتاژ نیازمند مراجعه شهروندان به شرکت توزیع برق و طرح موضوع به این شرکت است و تاکنون گزارشی از افت ولتاژ از شمس آباد در سامانه این شرکت ثبت نشده است.

تقویت ولتاژ برق شمس آباد به سرعت پیگیری می‌شود

مدیر توزیع برق دزفول گفت: شرکت توزیع برق دزفول برای جبران افت ولتاژ و توسعه شبکه برق در این شهرستان هیچگونه محدودیتی ندارد و این شرکت متعهد می‌شود در کوتاهترین زمان ممکن افت ولتاژ در شهر شمس آباد را جبران کند.

وی افزود: کارشناسان شرکت برق دزفول بررسی دلیل افت ولتاژ در برخی مناطق شمس آباد را در دستور کار دارند و اگر این افت ولتاژ ناشی از سرقت کابل باشد، موضوع به سرعت جبران و اگر نیاز به ارتقا و یا نصب ترانس جدید باشد، این مهم دنبال می‌شود.

یک هزار و ۶۰۰ متر شبکه برق شمس آباد توسعه داده شد

شرف آبادی با بیان اینکه افت ولتاژ در شهر دزفول به طور عمده ناشی از سرقت سیم است، گفت: کمتر از ۱۰ نقطه از شهر دزفول دچار افت ولتاژ است که تقویت برق این مناطق نیز در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اقدام‌های شرکت توزیع برق دزفول برای توسعه شبکه برق شهر شمس آباد افزود: یک هزار و ۱۰۰ متر توسعه شبکه برق ضعیف و ۵۰۰ متر شبکه برق متوسط طی یک سال اخیر در این شهر اجرا شده است.

مدیر توزیع برق دزفول با بیان اینکه ۵۴ میلیارد ریال سال گذشته برای توسعه شبکه برق شهر شمس آباد هزینه شده است، گفت: چهار ترانس به ظرفیت شبکه برق شهر شمس آباد طی یکسال اخیر افزیش ظرفیت داده شده و تعمیر و تعویض یکی از ترانس‌های دیگر در دستور کار است.

وی ضمن عذرخواهی از تاخیر یکساله برای جا به جایی پایه‌های غیرایمن برق در شهر شمس آباد ادامه داد: جا به جایی پایه‌های برق شهر شمس آباد اولویت بندی شد که این وعده به دلایل فنی سال گذشته محقق نشد؛ تلاش می‌شود این مهم با همکاری شهرداری شمس آباد طی ماه‌های آینده عملیاتی شود.

محدودیتی برای توسعه شبکه برق در دزفول وجود ندارد

دستگاه‌ها نسبت به مطالبه شهرهای تابعه پاسخگو باشند

رییس شورای اسلامی شهرستان دزفول نیز در این نشست ضمن قدردانی از خدمات شرکت توزیع برق این شهرستان طی یک سال اخیر گفت: همچنان تا رسیدن به وضعیت مطلوب گام‌های زیادی باقی مانده است.

علیرضا زمانی راد با تاکید بر ضرورت پاسخگویی دستگاه‌های مختلف دزفول به مطالبه شهرهای تابعه شهرستان افزود: شهرداری‌ها شوراهای اسلامی شهر و روستا تنها محل مراجعه مردم در شهرهای تابعه شهرستان هستند به همین دلیل همراهی و همکاری دستگاه‌ها با شهرداری‌ها برای گره گشایی از مسایل مبتلا به این شهرها ضرورت دارد.

وی با ناکافی دانستن وضعیت روشنایی معابر و خیابان‌های دزفول و شهرهای تابعه ادامه داد: تامین روشنایی در دزفول به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خوزستان، نیاز به توجه جدی تر شرکت برق منطقه ای خوزستان دارد.

شهرداری‌های شهرهای تابعه دزفول آماده همکاری با دستگاه‌های متولی برای گره گشایی از مسایل این شهرها هستند

رییس شورای اسلامی شهرستان دزفول با بیان اینکه تمام شهرداری‌های دزفول در کنار دستگاه‌های مختلف شهرستان برای توسعه و گره گشایی از مسایل شهری قرار دارند، گفت: انتظار از دستگاه‌های خدمات رسان این است که نسبت به انجام وظیفه ذاتی خود در شهرهای تابعه اهتمام جدی داشته باشند.

زمانی راد افزود: هزینه جا به جایی تاسیسات زیرساختی در صورت تعریض خیابان‌ها بر اساس قانون درآمدهای پایدار به عهده دستگاه متولی است با این وجود مدیریت شهری در شهرهای تابعه آماده همکاری با دستگاه‌های متولی برای انجام وظایف خود در آن شهرها است.

جا به جایی پایه‌های برق، تقویت ولتاژ و تامین روشنایی مهمترین مطالبه‌های مردم شمس آباد است

شهردار شمس آباد دزفول نیز در این نشست اجرایی کردن مصوبه‌های نشست‌های قبل با مدیران شرکت توزیع برق دزفول را خواستار شد و گفت: مصوبه‌های نشست‌های قبل با گذشت یکسال همچنان محقق نشده اند که مهمترین مطالبه از شرکت توزیع برق اجرایی کردن این مصوبه‌ها است.

عبدالعظیم دین‌دار ادامه داد: جا به جایی پایه‌های برق چوبی و پایه‌های برقی که به دلیل تعریض خیابان در وضعیت ناایمن قرار گرفته اند، توسعه شبکه و همچنین کمک به تامین روشنایی معابر و خیابان‌های شهر شمس آباد از جمله مهمترین مطالبه‌های مردم این شهر از شرکت توزیع برق شهرستان است.

وی افزود: زیرسازی لازم برای نصب پایه برق در برخی مسیرها و خیابان‌های شهر شمس آباد در حال انجام است که تامین چراغ‌های مورد نیاز توسط شرکت توزیع برق مورد انتظار است.

شهردار شمس آباد دزفول گفت: برخی معابر شهر شمس آباد به طور کامل در تاریکی فرو رفته اند که یکی از مطالبه‌های مهم مردم در این شهر تامین روشنایی این خیابان‌ها است.

وی ادامه داد: نوسان و افت ولتاژ برق در برخی مناطق شهر شمس آباد موجب سوختگی وسایل خانگی شهروندان در این شهر شده است که بازدید مستمر و اصلاح شبکه می‌تواند جلوی وارد آمدن خسارت به مردم را بگیرد.

دین دار با بیان اینکه بهبود شبکه روشنایی شهر شمس آباد نیازمند تامین ۱۵۰ لامپ است، گفت: ۹ پایه چوبی برق در این شهر وجود دارد که سال ها از عمر مفید آنها می گذرد؛ مطالبه مهم مردم تعویض و جا به جایی پایه‌های برق ناایمن است.

هدف گذاری تعویض و جا به جایی پایه های ناایمن برق شمس آباد طی ۲ ماه آینده

به گزارش ایرنا،‌ در این نشست مقرر شد، شرکت توزیع برق دزفول نسبت به تعویض ۹ پایه برق با مشارکت شهرداری شمس آباد طی ۲ ماه آینده اقدام کند.

بر این اساس تامین پایه‌ها توسط شهرداری و نصب و جا به جایی شبکه توسط شرکت برق انجام می‌شود.

شرکت توزیع برق دزفول در این نشست متعهد شد، یک روز در ماه نسبت به حضور، بررسی و نگهداری شبکه برق شهر شمس آباد اختصاص و تیم‌های عملیاتی این شرکت در این شهر حضور یابند.

همچنین مقرر شد ۳۰ چراغ توسط شرکت توزیع برق و ۵۰ چراغ توسط شهرداری شمس آباد خریداری و توسط شرکت توزیع برق در شهر شمس آباد نصب شود.

برای جبران افت ولتاژ در برخی مناطق شهر شمس آباد مقرر شد مناطقی از این شهر که با افت ولتاژ مواجه هستند طی نامه ای به شرکت توزیع برق برای بررسی و تقویت شبکه اقدام شود.

جمعیت شهرستان دزفول با روندی رو به افزایش براساس آخرین سرشماری در سال ۹۵ بالغ بر ۴۴۵ هزار نفر، سی‌امین شهرستان پرجمعیت کشور و دومین شهرستان پرجمعیت خوزستان است.

شهرستان دزفول دارای چهار بخش مرکزی، چغامیش، سردشت و شهیون و ۱۲ شهر است. شهرهای صفی آباد، شمس آباد، حمزه، میانرود، امام، سالند، دزفول، سیاه منصور، چغامیش، شهیون، منتظران و جندی شاپور شهرهای تابعه شهرستان دزفول هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha