۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۹
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85482208
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سومین حضور موفقیت آمیز دانشگاه خلیج فارس در نظام رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی

بوشهر- ایرنا- رییس دانشگاه خلیج‌ فارس گفت: این دانشگاه در سال جاری همانند سه سال گذشته با کسب رتبه بین المللی ۴۰۱-۵۰۰ موفق به حفظ جایگاه پیشین خود در نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی تایمز ۲۰۲۴ شده است.

" محمد مدرسی " روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: نظام رتبه بندی دانشگاه های آسیایی تایمز در سال ۲۰۲۴، تعداد ۷۳۹ دانشگاه از ۳۱ کشور جهان را در بردارد و نسبت به سال گذشته، ۹۸ دانشگاه به این رتبه بندی اضافه شده که از این میان، کشورهای هند، ترکیه، ایران و پاکستان بیشترین تعداد دانشگاه ها را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: در نظام رتبه بندی دانشگاههای آسیایی سال ۲۰۲۴ از ایران تعداد ۷۳ دانشگاه حضور دارند که ۱۰ درصد کل دانشگاه های این نظام رتبه بندی را شامل می شوند.

مدرسی یادآور شد: رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی تایمز در سال ۲۰۲۴ از ۱۸ شاخص عملکردی (در مقایسه با ۱۳ شاخص عملکردی در سال ۲۰۲۳) مشابه رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی استفاده می‌کند، البته این شاخص‌ها برای انعکاس ویژگی‌های موسسات آسیایی مجدد تنظیم شده‌اند.

رییس دانشگاه خلیج فارس ادامه داد: در این رتبه بندی، دانشگاه ها در تمام ماموریت های اصلی خود بر اساس پنج معیار کلی آموزش (محیط یادگیری)، محیط پژوهش، کیفیت پژوهش، صنعت و چشم انداز بین المللی مورد ارزیابی قرار می گیرند تا جامع ترین و متعادل ترین مقایسه های موجود ارائه شود.

مدرسی تصریح کرد: دانشگاه خلیج‌فارس با دانشگاه های علوم پزشکی اراک، شهید مدنی آذربایجان، بوعلی سینا، حکیم سبزواری، علوم پزشکی کرمان، لرستان، علوم پزشکی قم، شهید باهنر کرمان، شهرکرد، علوم پزشکی شهرکرد، مراغه، صنعتی ارومیه، یاسوج، و علوم پزشکی زنجان هم رتبه است.

وی گفت: حفظ جایگاه دانشگاه خلیج فارس در این نظام رتبه بندی از این لحاظ حائز اهمیت است که هر ساله بر تعداد دانشگاه‌های متقاضی برای ارزیابی در این نظام رتبه‌بندی افزوده و رقابت برای حفظ جایگاه دشوارتر می شود.

مدرسی افزود: بالاترین امتیازات کسب شده برای دانشگاه خلیج فارس در نظام رتبه بندی دانشگاه های آسیایی تایمز ۲۰۲۴ به ترتیب، امتیاز حاصل از کیفیت پژوهش ۴۴.۴، چشم انداز بین المللی ۳۸.۲، درآمد حاصل از صنعت ۲۸.۸، آموزش ۲۱.۵ و پژوهش ۱۷.۲ است.

مدرسی اظهار داشت: همه امتیازات فوق به خصوص کسب رتبه چهار در شاخص چشم انداز بین المللی و کسب رتبه هشت در شاخص درآمد صنعتی در میان دانشگاه های جامع ایران از جمله نتایج درخشان کسب شده توسط دانشگاه خلیج فارس در ویرایش جدید رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی موسسه آموزش عالی تایمز در سال ۲۰۲۴ بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha