خزعلی: آیت‌الله رئیسی بر تحکیم خانواده و پیگیری امور بانوان تاکید داشتند

تهران - ایرنا - معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: شهید آیت الله رئیسی بر رسیدگی به امور بانوان و تحکیم خانواده تاکید داشتند و ایجاد امیدواری در خانواده‌ها برای ایشان اولویت بود.

انسیه خزعلی روز دوشنبه در گفت‌وگویی ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانشان در حادثه سقوط بالگرد به ملت عزیز و شریف ایران از اهتمام ویژه آیت الله رئیسی به مسائل و مشکلات حوزه زنان و خانواده سخن گفت و اظهار داشت: ایشان نخستین رئیس جمهوری بودند که اهتمام ویژه‌ای را نسبت به اجرایی شدن قوانین مربوط به امور زنان و خانواده و ایجاد زمینه های رشد و شکوفایی زنان داشتند بطوریکه اهتمام ویژه ایشان در مرحله عمل دیده شد.

وی افزود: برای نخستین بار در شوراهای عالی تصمیم گیری توسط رئیس جمهور فقید عزیزمان زنان منصوب شدند برای اینکه در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها مشارکت داشته باشند، برای نخستین بار در سفرهای استانی بودجه و اعتبار خاصی برای زنان و خانواده اختصاص دادند، تاکیدهای مکرر ایشان برای تسهیلات ازدواج و رفع و تسهیل مشکلات جوانان و خانواده ها و بسیاری از حرکت‌های دیگری که در مسیر ارتقا جمعیت و حفظ جمعیت و تحکیم خانواده برداشته شد.

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری اختصاص ۷۰ هزار قطعه زمین به خانواده های پرجمعیت را در سال گذشته از دیگر اقدامات مهم آیت الله رئیسی در حوزه خانواده ها عنوان کرد.

خزعلی از تهیه سند جنبش تعهد به خانواده خبر داد و گفت: رئیس جمهور در حرکتی که در سطح بین الملل داشتند تعهد و جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردند و طبق دستور و پیگیری ایشان معاونت زنان و خانواده این مسئله را در قالب سند و دستورالعمل تهیه و تدوین کرد که بحمدالله هفته گذشته سند تقدیم ایشان شد تا بتواند در سطح بین الملل مطرح و به نتیجه برسد.

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری به توجه ویژه شهید جمهور به رفع مشکلات و دغدغه های بانوان اشاره کرد و افزود: ابلاغ و اجرای طرح پیشگیری از طلاق و تحکیم خانواده، ساخت و احداث مهدکودک در ادارات، رسیدگی به مشکلات شب کاری بانوان، پیگیری تفاوت حقوقی زنان با مردان از دیگر اقداماتی بود که با دستورات جدی ریاست جمهور انجام شد.

وی با اشاره به اینکه دکتر رئیسی مانند شهید رجایی الگو و ماندگار شد، اظهار داشت: ریاست جمهور همواره تاکید داشتند که از فرصت ها نهایت استفاده و بهره وری را داشته باشید و در مسیر خدمت به مردم لحظه ای را از دست ندهید؛ مهم نیست کار با نام چه کسی باشد بگذارید کار انجام شود و تا کارهای نیمه تمام را به مقصد نرساندید کاری را شروع نکنید.

وی ابراز امیدواری کرد: راه رییس جمهور شهید همچنان ادامه پیدا کند، ملت ایران یاد گرفته اند در برابر سختی ها، مشکلات و رنج ها بایستند و از چالش ها فرصت بسازند.

خزعلی با یادآوری اینکه موضوع خانواده برای رئیس جمهور شهید یک اولویت بود و به طور مستمر و مستقیم مسائل زنان و حقوق آنان را از نزدیک دنبال و پیگیری می‌کردند، اضافه کرد: رسیدگی به مشکلات زنان به خصوص بانوان مناطق محروم و بانوان شاغل از دیگر دغدغه‌های آیت الله رئیسی بود زیرا ایشان تاکید داشتند زنان رکن اصلی خانواده هستند.

عضو دولت سیزدهم گفت: ایشان در سفر به مناطق محروم همواره پیگیر مشکلات زنان در کنار دیگر مسائل زیرساختی و معیشتی بودند و بارها و بارها مشکلات را مورد به مورد پیگیری می کردند تا حل شود.

به گفته خزعلی، یکی از خصلت های آیت‌ الله رئیسی، خستگی ناپذیری در مسیر خدمت به مردم بود و مرخصی و تعطیلی برای رئیس جمهور دولت مردم هیچ معنایی نداشت.

وی گفت: ایشان با انگیزه بالا و تلاش بی‌نهایت برای خدمت به مردم در صحنه حضور داشتند و کُندی و استراحت در مقابل ایشان هیچ جایگاهی نداشت؛ آیت الله رئیسی به طور کامل در خدمت مردم بودند و خود را وقف مردم و کشور کردند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اضافه کرد: یکی از ویژگی های رئیس جمهور تاکید بر اینکه هیچ وقتی و لحظه برای خدمت به مردم از دست داده نشود و بر این تاکید داشتند که نباید فرصت خدمت به مردم را از دست داد زیرا فرصت ها زود از دست خواهد رفت.

به گفته خزعلی، عدم وعده محوری از دیگر خصایص شهید آیت الله رئیسی بود و از ارائه وعده بدون عمل پرهیز داشتند و همواره به مسئولان تاکید داشتند تا با رفع دغدغه و مشکلات مردم به وعده های خود عمل کنند.
 

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در مسیر افتتاح پروژه «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» در منطقه ورزقان دچار سانحه سقوط بالگرد شد و در شب ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، به همراه حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و تعدادی از خدمه پرواز به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha