۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۷
کد خبر: 85483498
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شهادت پاداش خدمت مخلصانه مردان حق

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۷
کد خبر: 85483498
شهادت پاداش خدمت مخلصانه مردان حق

سمنان - ایرنا - شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رییس جمهور نظام جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه در آستانه ولادت امام رضا(ع) همه را در بهت و حیرت فرو برد. دستگاه‌های اجرایی استان سمنان با انتشار پیام‌های جداگانه با ابراز همدردی، این رخداد را پاداش مردان حق و مدال خدمت صادقانه عنوان کردند و تبریک و تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رییس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد. سید محرومان به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

آیت الله رئیسی به همراه هیات همراه در نخستین سفرهای استانی خود در ۱۴۰۳ روزهای سی‌ام و سی و یکم فروردین امسال به استان سمنان آمده بود و گره‌گشایی از کار مردم و تمرکز بر محرومیت‌زدایی خاطره مردم این دیار از سید محرومان است و اکنون شهادت این بزرگمرد و هیات همراه دل‌های مردم ولایی سمنان را شکسته و بارانی کرده است، مردم با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه سوگ خود را نشان می‌دهند و دستگاه‌های اجرایی نیز با صدور بیانیه و اطلاعیه هایی خودشان را در این غم جانکاه شریک می‌کنند.

شهیدان راه خدمت تجلی‌گران نسیم روح بخش ایثار و شهادت

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) سمنان در پیامی شهادت مجاهد عالم و خستگی ناپذیر آیت الله رئیسی و همراهان شهیدش را به محضر حضرت ولی‌عصر(عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ولایتمدار ایران اسلامی به‌ویژه مردم شهیدپرور استان سمنان و شهرستان دامغان تسلیت گفت و بیان کرد: از درگاه حضرت احدیت برای آن شهید والامقام رضوان الهی و برای خانواده معظم و بازماندگان صبر جمیل و ثبات قدم در تداوم راه شهیدان مسئلت دارم.

سرتیپ دوم پاسدار منصور شوقانی در این پیام افزود: شهادت آیت الله رئیسی رییس جمهور و هیات همراه از جمله مجاهد نستوه دکتر حسین امیرعبداللهیان بار دیگر عطر معنوی و نسیم روح بخش ایثار و شهادت را در فضای ایران اسلامی و استان شهیدپرور سمنان متجلی کرد.

وی ادامه داد: شهید امیرعبداللهیان فرزند برومند استان سمنان و از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت بود که با تاسی از مکتب عاشورا و در طول سالیان متمادی مجاهدانه در مسیر حق حرکت نمود و در این جهاد فی سبیل الله همچون سردار پرافتخار جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پاداش خدمات صادقانه خود را با شهادت دریافت کرد.

شهادت پاداش خدمت مخلصانه مردان حق

شهادت پاداش مجاهدان راه حق

دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با انتشار پیامی شهادت حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور ایران و هیات همراه را به رهبر معظم انقلاب، مردم شریف ایران و استان سمنان و خانواده این بزرگان تسلیت گفت و افزود: گرچه پاداش و آرزوی هنرمندان بزرگ عرصه خدمت به خلق الله و مجاهدان راه حق، جز شهادت نیست؛ اما عروج الهی و پرواز آسمانی خادم دیرین حرم رضوی در ایام میلاد امام رضا(ع) برای ملت شریف ایران سخت و جانکاه است.

در این پیام با ابراز تاسف و تأثر، درگذشت رییس جمهور گرامی کشور به عنوان یک خدمتگزار واقعی که در راه خدمت به مردم مناطق دوردست کشورمان به همراه هیأت همراه به درجه رفیع شهادت نائل شدند، آمده است: این فقدان بزرگ برای کشور و ملت بسی مایه تاسف و تالم است، خداوند منان روح بزرگوار این مردان بزرگ را متعالی گرداند و به دل ملت شریف ایران و همه ملت های منطقه برای این ضایعه و فقدان بزرگ تسکین عنایت فرماید.

شهید آیت الله رئیسی حامی محرومان بود

فرماندهی انتظامی استان سمنان نیز در پیامی با تبریک و تسلیت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور و هیات همراه محبوب ایران اعلام کرد که آیت‌الله رئیسی در دهه‌های اخیر جزو خدوم ترین، پرتلاش ترین و بی‌ریاترین مسوولان کشور بود و سال‌ها در جوار حرم امام رضا (ع) خدمت رسانی کرد.

آیت الله رئیسی با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه، اندیشه ای ژرف و اراده ای جدی، همواره برای حل مشکلات مردم به ویژه اقشار محروم و کم درآمد جامعه تلاشی وافر و شبانه روزی داشت و دغدغه مندانه مسائل کشور را پیگیری و رصد می کرد.

آیت‌الله رئیسی چهره مخلص انقلاب اسلامی و شهید راه خدمت

اداره‌کل ورزش وجوانان سمنان نیز در پیامی شهادت آیت الله رئیسی، رییس جمهور دولت مردمی و همراهانش را تسلیت گفت.

در این پیام با اشاره به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، آمده است: شهادت هنر مردان خداست.

در ‏ادامه این پیام اشاره شده است که گاهی لغت و کلمه از این که بتواند میزان اندوه و تأسف آدمی از مصیبت‌ها و فقدان بزرگان و عزیزان کشور و انقلاب را بیان کند، عاجز است و خبر شهادت رییس جمهور محبوب، مردمی و پرتلاش، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در کنار همراهان خدومش، آن هم در راه خدمت به مردم و ایران اسلامی، موجب تأسف و تألم شد.

شهادت پاداش خدمت مخلصانه مردان حق

شهید آیت‌الله رئیسی مردی پرتلاش و خستگی‌ناپذیر

اداره‌کل آموزش و پرورش سمنان نیز در پیامی اعلام کرده است آن چهره برجسته، مخلص و درخشان انقلاب اسلامی، همواره و بی وقفه عمر پربرکت خود را در مسوولیت‌های مختلف و سطوح بالای نظام، در راه خدمت به ایران اسلامی و مردم شریف کشور صرف کرد به راستی که شهادت برازنده چنین انسان والا و مدیری جهادی و خستگی ناپذیر بود که تا آخرین لحظه در راه اعتلا و آبادانی این مرز و بوم کوشید و در نهایت در همین راه نیز به دیدار معبود شتافت.

در این پیام می خوانیم: پایان ماموریت مردان خدا، شهادت است و دنیا بدانند که با رفتن یک خدمتگزار در سدّ آهنین ملت، خللی حاصل نخواهد شد که خدمتگزاران بالا و والاتر در خدمت هستند و الله نگهدار این ملت و مظلومان جهان است.

در ادامه این پیام آمده است: رییس‌جمهور پرتلاش و خستگی‌ناپذیر مردم ایران که در راه اعتلا و پیشرفت کشور جز خدمت به مردم بزرگ ایران سر از پا نمی‌شناخت، بر سر عهد خود ایستاد و جان خود را فدای ملت کرد و در سال‌روز میلاد مسعود حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا علیه‌السلام، روح بلند خادم ملت ایران، خادم الرضا حضرت آیت‌الله رئیسی، رییس‌جمهور مردمی و محبوب آسمانی شد.

غم و اندوهی بی‌پایان جامعه‌ فرهنگیان کشور را در اثر سانحه‌ سقوط بالگرد فراگرفت؛ چراکه به‌حق، آیت‌الله رئیسی با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه، اندیشه‌ای ژرف و اراده‌ای جدی همواره برای حل مشکلات مردم به‌ویژه طبقه کم‌درآمد، تلاشی وافر و شبانه‌روزی داشت و دغدغه‌مندانه مسائل را پیگیری و رصد می‌کرد.

شهید بزرگوار حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی در طول حیات خویش هیچ هدفی غیر از خدمت به مردم و عزت بخشیدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی نداشت و تا آخرین لحظه زندگی، تلاش در مسیر رضای خدا و گره‌گشایی از مشکلات مردم و اعتلای کشور را دنبال کرد.

کانون پرورش فکری و تداوم حضور در میدان خدمت

همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوانان استان سمنان در پیامی، شهادت خادم جمهور، رئیس‌جمهور مردمی و انقلابی، آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی و همراهان ایشان را به محضر حضرت ولی‌عصر (عج)، امام خامنه‌ای، ملت شریف ایران و همه کودکان و نوجوانان این سرزمین تسلیت گفت.

در این پیام اضافه شده است: ما و تمام همکارانمان در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان بنا به عهدی که با رییس‌جمهور شهید بسته‌ایم، در مسیر خدمت به مردم و جامعه هدف همچنان با قوت در میدان خواهیم بود و این حادثه دردناک ما را متوقف نخواهد کرد؛ چه اینکه این عهدی است که با این مرد بزرگ بسته‌ایم.

سید محرومان الگوی اطاعت عملی از ولی‌فقیه

دادگستری استان سمنان نیز در پیامی با تسلیت این ضایعه، اعلام کرد: آیت الله سید ابراهیم رئیسی در طول حیات خویش هیچ هدفی غیر از خدمت به مردم و عزت بخشیدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی را نداشت و تا آخرین لحظه زندگی، تلاش در مسیر رضای خدا و گره‌گشایی از مشکلات مردم و اعتلای کشور را دنبال کرد.

⁩این پیام تاکید دارد: ایشان عدالت‌خواهی و فسادستیزی و ساده زیستی، خستگی ناپذیری توام با خردمندی و تمکین در برابر قانون و اطاعت عملی از ولی امر را سرلوحه همگان ساخت و پاداش اعمال خالصانه خویش را در عاقبت بخیری با شهادت بدست آورد.

شهادت پاداش پایبندی سید محرومان بر عهد خویش

اداره کل صنعت، معدن و تجارت سمنان نیز در پیامی یادآورشد: در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

اداره‌کل راه و شهرسازی سمنان نیز در پیامی این ضایعه دردناک را به محضر امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب، ملت عزیز ایران و همه آزادیخواهان و عدالت‌طلبان جهان تسلیت عرض گفت.

جمعیت هلال احمر سمنان شهادت خادم الرضا و خادم ملت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور محبوب ایران، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه فرزند استان سمنان و همراهانشان را به پیشگاه امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم عزیز و شهیدپرور ایران تسلیت گفت.

اداره‌کل بهزیستی استان سمنان نیز با انتشار پیامی اعلام کرده‌ است که عروج آسمانی سید الشهدا خدمت، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور مردمی و محبوب، وزیر امور خارجه دکتر حسین امیر عبداللهیان فرزند برومند این استان، آیت الله سید محمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز و دیگر همراهان ایشان را محضر امام زمان(عج) رهبر معظم انقلاب و عموم ملت ایران تسلیت و تعزیت می گوییم و برای شهدای این سانحه غفران الهی و علو درجات را مسئلت داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه، از سرنشینان بالگرد حادثه‌دیده حامل رییس‌جمهور بودند.

مراسم تشییع و وداع با پیکر مطهر شهدای مسیر خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی به زودی اعلام می‌شود.

آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

رهبر انقلاب شهریور ماه به مناسبت هفته دولت ضمن قدردانی و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، گفتند: حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم و صمیمی و متواضعانه با آن‌ها، بسیار با ارزش است. ساده‌زیستی، ‌ مواضع انقلابی، روحیه جهادی و بکارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی را از دیگر کارهای تحسین برانگیز دولت خواندند.

شهادت پاداش خدمت مخلصانه مردان حق

شهید امیرعبداللهیان دیپلمات انقلابی فرزند سرافراز استان سمنان

امیرعبداللهیان نخستین وزیر امور خارجه شهید و فرزند برومند استان سمنان متولد اردیبهشت ۱۳۴۳ در روستای فیروزآباد بخش امیرآباد دامغان است. امیرعبداللهیان جانباز شیمیایی، دیپلمات اهل دامغان و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم است که در گذشته دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی از دوره ریاست علی لاریجانی تا دوره ریاست محمدباقر قالیباف بوده‌است.

همچنین وی دبیرکل دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و مدیر مسئول فصلنامه گفتمان راهبردی فلسطین بوده است. امیرعبداللهیان در دوره وزارت علی‌اکبر صالحی به عنوان معاون وزیر خارجه منصوب شد که در سه سال اول وزارت محمدجواد ظریف هم در این سمت باقی ماند.

«وزیر خارجه‌ مجاهد و فعال»

رهبر معظم انقلاب امروز سی و یکم اردیبهشت در پیام تسلیت و اعلام عزای عمومی، از شهید حسین امیرعبداللهیان فرزند استان سمنان با عنوان «وزیر خارجه‌ مجاهد و فعال» نام بردند و بر فعالیت شایسته و حرکت انقلابی این دیپلمات نخبه نظام مقدس جمهور اسلامی صحه گذاشتند تا الگویی برای دیگر خادمان کشور باشند و مسیر خدمت را سرلوحه امور خود قرار دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha