استاندار کرمان: کار مردم نباید تعطیل شود

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۸
کد خبر: 85483791
استاندار کرمان: کار مردم نباید تعطیل شود

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان خطاب به مدیران با تاکید بر اینکه همه ما وظیفه خدمت به مردم داریم و اگر می خواهیم روح شهدا شاد باشد باید کار مردم را انجام دهیم گفت: دستگاه های مسئول امور خود را انجام دهند و در این زمینه کار مردم نباید به هیچ وجه حتی یک لحظه تعطیل شود.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان کرمان با اشاره به ضرورت مراقبت امنیتی برای برگزاری مراسم های پس از شهادت رئیس جمهور و هیات همراه افزود: مدیران خدمت رسانی دولت را سرلوحه فعالیت ها قرار دهند و نگذارند در این امور خللی ایجاد شود بنابراین کار ادارات نباید تعطیل شود.

وی با اشاره به برنامه شرکت در مراسم های شهادت رئیس جمهور و هیات همراه اظهار کرد: برنامه جدیدی طراحی نشود و فرمانداران از محدوده فعالیت خود خارج نشوند و به ماموریت نروند تا خدمت رسانی به مردم دچار خلل نشود.

استاندار کرمان با اشاره به ضرورت هم افزایی در برنامه های فرهنگی گفت: فضای فرهنگی شهرها را مدیریت کنید که متناسب با عزای فعال باشد؛ خون شهید سلیمانی جوششی در جامعه بوجود آورد و در این اتفاقات اخیر نیز نباید منفعل باشیم و محکم تر پای کار مردم بایستیم.

وی تصریح کرد: قرار بود که رئیس جمهور تا پایان خرداد به استان کرمان سفر کنند و افتتاح بیش از ۳۵ همت پروژه مهم از جمله مجتمع درآلو رابُر، آب رفسنجان و افتتاح ورزشگاه مس رفسنجان را در برنامه داشتیم که متاسفانه این اتفاقات ناگوار افتاد.

آیت الله رئیسی منتظر شهادت بودند

فداکار در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت شهادت آیت الله رییسی رییس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز و استاندار تبریز و سردار موسوی و سایر همراهان گفت: آیت الله رییسی منتظر شهادت بودند و حتی رفتار، کردار و عملکرد شهدا و خدمت گذاری صادقانه در این سه سال داشتند.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم خدمات ماندگاری در کشور برجای گذاشت و در این زمینه شهید آیت الله رئیسی گفتمان مدیریت، خدمت و تراز خدمت گذاری و نگاه خادمی را در کشور تغییر داد.

استاندار کرمان بیان کرد: رئیس جمهور بارها در جلسات به خدمت صادقانه بدون منت به مردم تذکر می داد، ایشان می گفت که فرصتی نداریم، برای مردم کار کنید؛ در واقع مطیع محض ولایت فقیه بود و در خدمت به مردم کوتاهی نمی کرد.

وی گفت: آیت الله رئیسی دلسوز واقعی و متواضع بود، از حاشیه دوری می کرد و به هیچ وجه وارد دعواهای ملال آور سیاسی نمیشد، حضور در میان محرومان و دغدغه خدمت به مردم از دیگر خصایل نیک رئیس دولت سیزدهم بود و وی گفتمانی در این حوزه ایجاد کرد.

فداکار ادامه داد: آیت الله رئیسی به عنوان نخستین فرد در بحران ها حضور می یافت و از روسیه و کاخ کرملین به سیل کرمان آمد و به عنوان نخستین فرد در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان حضور یافت.

وی یادآور شد: کشور ما بحران های سختی را گذرانده و خون های زیادی در این راه ریخته شد که نشان می دهد این انقلاب مستحکم است؛ شهادت شهید رجایی و بهشتی را هم در مسیر انقلاب داشتیم اما این انقلاب با وجود تمامی دشمنی ها، به یمن حضور جدی مردم و خون شهدا محکم و پابرجا است.

استاندار کرمان افزود: بر اساس قانون اساسی، انتخابات ریاست جمهوری با حضور پرشور مردم برگزار خواهد شد و علمدار دیگری کارها را پیش خواهد برد اما باید از وحدت نظر در کشور صیانت کرده و از آن مراقبت شود، وحدت نظر ایجاد شده خواست دشمن نیست لذا باید از آن صیانت شود و وارد حواشی نشویم.

وی عنوان کرد: رهبران و مسئولان ملت های مختلف برای شهادت رئیس جمهور پیام تسلیت فرستادند و در این راستا یک وحدت ملی ایجاد شده، در واقع خون شهدا بسیاری شکاف های کشور را پر می کند اما بایستی با حرف و سخن خود مراقبت کنیم که در این مسیر حواشی ایجاد نشود.

برکت سه سال خدمت صادقانه

فداکار با بیان اینکه با تلاش دولت و رئیس جمهور در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و بین الملل ایران اتفاقات زیادی افتاده است خاطرنشان کرد: کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در کشور و نرخ رشد اقتصادی بالاتر از چهار درصد از دستاوردهای این دولت بود و دولت با تلاش در حوزه اقتصادی رونق سرمایه گذاری ایجاد کرده و در این زمینه ۹ هزار کارخانه راکد احیا شدند.

استاندار کرمان ابراز داشت: پروژه های اقتصادی، درمانی و زیرساختی که سال ها راکد مانده بود، اجرایی شد و یکی از موضوعات مهم این دولت گره نزدن اقتصاد به تحولات سیاسی بود، اقتصاد ما شرطی شده بود، لذا دولت بند ناف آن را از حوزه سیاسی جدا شد.

وی ادامه داد: بسیاری از کارها در حوزه اقتصاد با اصلاح نگاه پیش رفت، از رتبه بندی معلمان تا بازنشستگان اقداماتی انجام شد و در حوزه فرهنگی حذف تفکرات لیبرالی از درون جامعه صورت گرفت.

استاندار کرمان اضافه کرد: بازگشت و رجوع مجددی به آرمان های انقلاب، شهدا و شهید سلیمانی صورت گرفت و ریل گذاری جدیدی در کشور انجام شد، دولت ریل مقاومت و ایستادگی را عوض کرد.

فداکار با اشاره به فعالت فرهنگی و مردمی دولت عنوان کرد: ترویج خدمت بی حاشیه و بی منت به مردم به شدت ارزشمند بود که این نوع خدمت جاذبه زیادی بین مردم داشت، رئیس جمهور ضمن دوری از دعواهای بی حاصل سیاسی، ورودی به حواشی نداشت و به استانداران در این حوزه تذکر می داد و بسیار مراقب مردم بود.

دخالت نکردن دولت در انتخابات

وی در ادامه با بیان اینکه دخالت نکردن دولت در انتخابات برای نخستین بار در کشور اتفاق افتاد گفت: تمامی دولت ها لیست هایی در انتخابات داشتند و حزب تشکیل دادند و تنها دولتی کار سیاسی نکرد و آن را به مردم واگذار کرد، همین دولت بود.

نماینده عالی دولت در استان کرمان یادآور شد: دولت اجاره داد که مردم انتخاب کنند و تصمیم گیرند و ورودی به انتخابات نداشت و در حوزه بین الملل تقویت نگاه را به کشورهای همسایه و منطقه ایجاد کرد و عضویت در پیمان های بین المللی بریکس و شانگهای کار بزرگی برای تجارت و اقتصاد کشور بود.

وی افزود: رئیس جمهور با اقتدار در حوزه بین الملل، بدون لکنت و با بیان رسا آرمان های انقلاب را فریاد زد و داد مظلومان غزه را در تمامی کشورها اعلام کرد، در این زمینه عقب نشینی و پنهان کاری نکرد و این اقدامات دشمن را منفعل کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha