۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۷
کد خبر: 85483851
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کرمان: خون خادم ملت موجب وحدت در جامعه اسلامی شد

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: خون شهید آیت‌الله رییسی رییس جمهور ایران اسلامی به عنوان خادم ملت، تبدیل به وحدت بزرگی برای جامعه اسلامی شده که باید قدر این وحدت را بدانیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان کرمان با بیان اینکه غم این رییس جمهور مکتبی و همراهانشان برای ما بزرگ و جانکاه است عنوان کرد: از زمان انتشار این خبر تمامی شخصیت ها و جناح های سیاسی کشور در دولت های مختلف ابراز همدردی کردند و دعا می کردند که رییس جمهور از این حادثه جان سالم به در ببرد و بعد از اعلام خبر شهادت نیز خود را شریک این غم دانستند.

وی اظهار داشت: از نخستین ساعات پخش خبر ناگوار شهادت رییس جمهور تمامی جریان های داخلی همراه با هم با نگاه هم افزایی و وحدت ملی در کنار یکدیگر قرار گرفتند و خود را در این غم شریک دانستند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: توجه دنیا به این حادثه و ابراز همدردی کشورهای مختلف با ایران، جایگاه نظام جمهوری اسلامی را در منطقه و جهان به صورت رفیع به تصویر کشید که باید قدر این موضوع دانسته شود.

امتحانات سخت برای ملت بزرگ

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دولت با قدرت گذشته کار و فعالیت را ادامه خواهد داد گفت: در این زمینه قانون اساسی تکلیف را مشخص کرده و براساس این قانون معاون اول رییس جمهور کارها را در دست گرفته و خدمات دولت با همان انگیزه و قدرت و انگیزه مضائف ادامه خواهد یافت.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: نکته دوم، زمانی خداوند مردم و ملتی را بزرگ و بزرگوار می کند که به طور حتم امتحان های فراوانی را پیش روی آنان قرار خواهد داد و هرچی بزرگتر باشید این امتحانات سخت تر خواهد بود.

وی یادآور شد: از ابتدای انقلاب که مردم ایران اسلامی تاریخ سازی کردند و انقلاب شکوهمند اسلامی را به پیروزی رساندند، توانستند حرکت تاریخی و جهانی که در نسل های قبل اتفاق نیفتاده بود را در خدمت امام عظیم الشان رقم بزنند و از روز نخست پیروزی انقلاب امتحانات زیادی در استان ها و سطح ملی اتفاق افتاد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان عنوان کرد: روزی مردم، شهید مطهری را از دست دادند و رییس دستگاه قضا به همراه ۷۲ تن از یارانش شربت شهادت نوشیدند و روزی را دیدید که رییس جمهور و نخست وزیر در یک حادثه تروریستی به شهادت رسیدند و مردم، شهادت مرد میدان که جهان را تحت تاثیر قرار داد و شهرت جهانی پیدا کرده بود، را مشاهده کردند و امروز در سوگ رییس جمهور مخلص، فداکار و عالم از خود گذشته نشسته اند.

وی ابراز داشت: هرکدام از این امتحان ها برای ملتی که در ایثار، شهادت و رشادت در دنیا پر آوازه است، هرچند سخت و دشوار است اما اینها را بارها در تاریخ این ملت تجربه کرده ایم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: مردم روزی در شوک رحلت معمار انقلاب نشستند و از حادثه بزرگ کویر عبور کردند اما خداوند رهبر معظم انقلاب را جانشین امام خمینی (ره) قرار داد که با همان قدرت و قاطعیت نظام و انقلاب را پیش برد و ملت ما امروز نیز از این امتحان سرافراز بیرون خواهد آمد.

ضرورت امیدآفرینی با اعلام خدمات دولت

وی خطاب به جریان ها و مسئولان استان کرمان برای برگزاری مراسم های شهدا گفت: شوراهای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ائمه جمعه، فرمانداران و نهادهای کشوری و لشکری توجه داشته باشند ضمن اینکه در غم رییس جمهور و همراهانشان نشستیم و از درون به شدت غمناک هستیم اما در رابطه با این مراسم ها نباید به هیچ عنوان ضعفی را به تصویر بکشیم بلکه باید خدمات دولت در این سه سال را اعلام و برای مردم امیدآفرینی شود.

امام جمعه کرمان به مردم گوشزد کرد که این امتحان بزرگ الهی است زیرا ملت ما ظرفیت بزرگ بودن را داشته و همچنان راه رییس جمهور تازه از دست رفته را که هدفی برای ساختن ایران قوی داشت، پیگیری می کند.

وی ادامه داد: کشور از این شرایط حساس عبور خواهد کرد و ۵۰ روز آینده این پرچم به دست یکی دیگر از فرزندان ارزشمند این نظام سپرده خواهد شد و دولت جدید کار خود را آغاز خواهد کرد و نهضت خدمت رسانی به مردم، در کنار هم بودن و خدمت به نظام و مردم ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha