نگاه‌ها به در خشک شد، رئیس‎‌جمهور نیامد

تهران ـ ایرنا ـ اجلاسیه رسمی اولین سال ششمین دوره مجلس خبرگان صبح امروز در حالی گشایش یافت که حال و هوای آن متاثر و متالم از شهادت آیت الله رئیسی نماینده مردم بیرجند و نائب رئیس سابق این مجلس بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان که صبح امروز در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد و صندلی خالی رئیس جمهور شهید بیش از همه نگاه ها را به خود جلب کردو حزن و اندوه را بر فضای اجلاسیه حاکم نمود.

- مراسم افتتاحیه در حالی تشکیل شد که حال و هوای متفاوتی در صحن خبرگان ـ نسبت به ادوار گذشته ـ حاکم بود. شهادت آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور محبوب کشورمان و منتخب مردم خراسان جنوبی در خبرگان ششم دلیل اصلی حزن، اندوه و ناراحتی اعضای خبرگان رهبری در اجلاسیه امروز بود.

- اعضای خبرگان امروز با مشاهده صندلی خالی «شهید جمهور» که با پارچه مشکی و دسته گلی مزین شده بود، جای خالی وی را بیشتر از همیشه حس می‌کردند و با حالتی ناباورانه و بغض آلود به جای خالی سید الشهدای خدمت می‌نگریستند.

حال و هوای حزن آلود خبرگان رهبری برای صندلی خالی شهید آیت الله رئیسی

- امروز فقط اعضای خبرگان رهبری عزادار نبودند؛ حال و هوای غم و اندوه در بین همه افراد حاضر در سالن اجلاسیه از جمله اصحاب رسانه، عوامل اجرایی و عوامل امنیتی و انتظامی هم ساری و جاری بود.

- صندلی شهید آیت الله ال هاشم نیز که از اعضای خبرگان رهبری بود، مزین به پارچه مشکی، تصویر و حلقه گل بود.

- در این مراسم که از ساعت ۸ صبح آغاز شد، «محمد مخبر» مدیر قوه مجریه ،«علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت آیت الله «احمد جنتی» دبیر شورای نگهبان، «محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس، حجت الاسلام «غلامحسین اژه‌ای» رئیس قوه قضاییه و جمعی از وزیران دولت و فرماندهان نیروهای مسلح حضور داشتند.

- «غلامعلی حداد عادل»، «محمدرضا عارف»، «علی لاریجانی»، «محمود احمدی‌نژاد»، «علی شمخانی» و «محمدرضا باهنر» از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و «احمدرضا دستغیب» رئیس دیوان محاسبات، «پیمان جبلی» رئیس سازمان صدا و سیما و تعدادی از اعضای شورای نگهبان نیز به مراسم دعوت شده بودند.

- پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، هیأت رییسه سنی مجلس خبرگان در جایگاه قرار گرفت.

- آیت الله «محمد علی موحدی کرمانی» رئیس هیأت رئیسه سنی و آیت الله «ابوالقاسم وافی»، حجت الاسلام «محمدرضا فلاح تفتی»، حجت الاسلام «محمد حسین بیاتی» در جایگاه اعضای هیأت رییسه سنی ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جلوس کردند.

- در این مراسم، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی توسط حجت الاسلام «محمد محمدی گلپایگانی» قرائت شد.

حال و هوای حزن آلود خبرگان رهبری برای صندلی خالی شهید آیت الله رئیسی

- سوگند منتخبان به قرآن کریم از دیگر برنامه‌های افتتاحیه ششمین دوره خبرگان بود.

- آیت الله «مدرسی یزدی» رئیس هیأت نظارت بر انتخابات و آیت الله «موحدی کرمانی» رئیس سنی مجلس خبرگان سخنرانان این مراسم بودند که در سخنانشان ضمن گرامیداشت یاد شهید آیت الله رئیسی بر خدمات او تاکید کردند.

- پس از حضور «علی لاریجانی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم افتتاحیه تعدادی از اعضا و میهمانان به سمت او رفتند و دقایقی با وی خوش و بش کردند.

- رئیس مجلس شورای اسلامی هم هنگامی که از کنار رئیس پیشین مجلس عبور کرد، برخورد خودمانی و صمیمانیه ای با او داشت.

- در این دوره از اجلاسیه و تا زمانی که اصحاب رسانه در طبقه بالا حضور داشتند، خبری از حضور آیات «سیداحمد علم‌الهدی» و «سیدمحمدعلی موسوی جزایری» نبود.

- پس از خروج خبرنگاران از مراسم افتتاحیه ششمین دوره خبرگان، با رأی اعضا آیت الله «موحدی کرمانی» به مدت ۲ سال بر کرسی ریاست خبرگان تکیه زد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha