اعزام ۲۰ قطار فوق‌العاده مترو تهران/نقش بارز رییس جمهور شهید در توسعه حمل و نقل عمومی

تهران بزرگ - ایرنا - معاون حمل و نقل شهرداری تهران از اعزام ۲۰ قطار فوق‌العاده برای پوشش مراسم و انتقال مردم برای حضور در آیین تشییع پیکر رییس جمهور شهید در روز چهارشنبه دوم خرداد خبر داد.

به گزارش ایرنا، محسن هرمزی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر رییس جمهور شهید با بیان اینکه از ساعت ۵:۳۰ سرویس دهی مترو، اتوبوس و تاکسی آغاز شد، گفت: اتوبوس‌های پایتخت علاوه بر مسیرهای حرکتی خود در ۱۲ نقطه و در میادین اصلی و مهم مستقر شده و به خدمت رسانی مشغول شدند.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ دستگاه ون نیز برای جابجایی شهروندان در محل‌های پیش بینی شده مستقر شدند، افزود: از ابتدای مراسم سرفاصله حرکت قطارها به سه دقیقه رسید و ۲۰ اعزام فوق العاده قطار نیز انجام شد و در مقاطعی به دلیل ازدوحام جمعیت امکان تخلیه مسافر در ۲ ایستگاه تئاتر شهر و انقلاب وجود نداشت اما اکنون قطار در این ایستگاه‌ها نیز توقف دارد.

اعزام ۲۰ قطار فوق‌العاده مترو تهران/نقش رییس جمهور شهید در توسعه و ارتقای حمل و نقل عمومی

هرمزی با تاکید بر اینکه خدمت رسانی تا آخرین شهروند و تا ساعتی بعد از اتمام مراسم ادامه خواهد داشت، ادامه داد: رییس جمهور شهید نگاه و توجه خاصی به حمل و نقل عمومی به خصوص مترو داشتند بگونه‌ای که با دستور شخص ایشان گره تکمیل مترو پرند بعد از ۱۸ سال باز شد و با کمک دولت خطوط فعلی متروی پایتخت نیز تکمیل شد.

وی با اشاره به نقش رییس جمهور شهید در قرارداد ۶۳۰ واگن با تاکید بر اینکه با دستور شخص ایشان گره ۵ ساله واگن‌های مترو حل شد، گفت: به یاد دارم‌ که در مسیر بازدید از مترو پرند گزارشی از وضعیت برقی سازی و تاثیر آن در کاهش آلودگی ارائه کردم و این مساله سبب شد که آیت الله شهید رئیسی در روند برقی سازی به شهرداری تهران‌ کمک کند.

وی با ابراز ناراحتی از این آیت الله شهید رئیسی ثمره این قرارداد را نمی‌بیند چرا که قرارداد چین در جریان است و ایشان در آیین ورود این خودروها حاضر نیستند، اظهار کرد: از یاد نخواهیم برد که برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران ثمره نگاه ویژه رییس جمهور شهید است.

اعزام ۲۰ قطار فوق‌العاده مترو تهران/نقش رییس جمهور شهید در توسعه و ارتقای حمل و نقل عمومی

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و با همراهان خود همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

مراسم تشییع شهدای خدمت نیز از صبح چهارشنبه دوم خرداد با حضور جمع زیادی از مردم، رؤسای قوای سه گانه، مقامات، مسئولان کشوری و لشکری با قرائت آیاتی از قرآن مجید در دانشگاه تهران آغاز شد و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و شهدای خدمت نماز اقامه کردند.

پس از اقامه نماز، پیکر آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، آیت‌الله «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی، «سید مهدی موسوی» سرتیم حفاظت رئیس جمهور و سه نفر از تیم پرواز از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی بر دستان مردم خداجو تشییع شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha