۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۹
کد خبر: 85488499
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عزیزی‌پور: کسب ۴ مدال در اسکواش قطر جونیور تاریخی بود

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون اسکواش با اشاره به اعزام ۲۰ نفر به مسابقات قطر جونیور گفت: نمایندگان کشورمان موفق به کسب ۴ مدال شدند که اتفاق تاریخی بود.

به گزارش ایرنا، مسابقات بین‌المللی قطر جونیور در رده‌های سنی کمتر از ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷و ۱۹ سال پسران روزهای دوم تا ششم اردیبهشت به میزبانی قطر برگزار شد. در این مسابقات نمایندگانی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، کویت، چین، اردن، عربستان، پاکستان، مصر، سنگاپور، هند، مالزی، آمریکا، سریلانکا و کشور میزبان در دوحه با هم به رقابت پرداختند.

امیر عزیزی‌پور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، اظهار داشت: برنامه‌ منظمی را در سال جاری دنبال کردیم و تا اینجا اردوها و اعزام‌ها به طور مرتب برگزار شد، اما مشکل مالی باعث شد که فشار هر روز بیشتر شود. در روزهای پیش‌رو به فاصله ۱۰ روز، ۲ اعزام خواهیم داشت و تقویم برنامه‌ها را نیز به وزارت ورزش اعلام کردیم.

وی ادامه داد: در مسابقات قطر جونیور ۲۰ نفر را اعزام کردیم که موفق به کسب ۴ مدال شدند که اتفاق تاریخی بود. امیدوارم پس از این به ورزشکاران ما اهمیت بیشتری داده شود تا آنها با انگیزه بالاتر به روند خوب خود ادامه دهند.

رئیس فدراسیون اسکواش با اشاره به کمک هیات‌های استان‌ها عنوان کرد: اعزام‌های سنگینی به مسابقات قهرمانی آسیا و جهان داریم که اردوهای پرهزینه‌ای را هم به دنبال دارد. در بحث اردوها، هیات‌های استانی خیلی به ما کمک می‌کنند و با میزبانی‌های مناسب، در پیشرفت ورزشکاران تاثیرگذار هستند.

وی درمورد آینده این رشته در جهان گفت: اسکواش در صدد المپیکی شدن است و باید تفکر در خصوص آن تغییر کند. متاسفانه نگاه‌ها به این رشته بسیار قدیمی است. همین تغییر رویه در رشته اسکواش است که باعث الزام ما به برگزاری اردو و اعزام‌ها شده است.

عزیزی‌پور با تاکید بر اهمیت مسابقات قهرمانی آسیا خاطرنشان کرد: در مسابقات قطر جونیور بیشترین تعداد ممکن را اعزام کردیم که بتوانیم ورزشکاران را به خوبی محک بزنیم و بهترین تیم را در رقابت‌های قهرمانی آسیا داشته باشیم. برخلاف سال گذشته کشورها و ورزشکاران خوبی در مسابقات قطر شرکت کردند و شرایط مناسبی برای کادر فنی ایجاد شد تا نفرات بهتر را انتخاب کنند. پس از این رقابت‌ها نیز ملی‌پوشان را هماهنگ کردیم تا در استان خودشان به تمرینات حرفه‌ای ادامه دهند.

وی افزود: ورزشکاران تیم ملی در استان خراسان رضوی، آخرین اردو قبل از اعزام را می‌گذرانند و ۲۲ خرداد برای رقابت با حریفان آسیایی اعزام می‌شوند. تیم‌های رده‌های سنی ایران نیز دوم تیر اعزام خواهند شد. ورزشکاران از استان‌های مختلف در تیم ملی حضور دارند که با هماهنگی هیات‌های استانی، مربیانی که زیر نظر کادر فنی قرار دارند، تمرینات بچه‌ها را کنترل می‌کنند تا نهایتا اردوی متمرکزی برگزار شود.

رئیس فدراسیون اسکواش درباره برنامه استعدادیابی بیان داشت: استعدادیاب‌ها طبق یک فرایند ۹ ماهه سازماندهی شدند تا امروز ۳ ماه آن گذشته است. باید جلسه‌ای داشته باشیم و گزارش‌های دقیقی از فرایند و فعالیت‌های مربیان اعلام شود. با این حال چیزی که قابل مشاهده است، حرکت رو به جلو فدراسیون در امر استعدادیابی است. سامانه‌ای نیز در حال راه‌اندازی است تا همه ورزشکاران به همراه مربیان به ثبت برسند و برنامه مدونی برای هر شخص به صورت دقیق طراحی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha