۶۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در بوشهر پرداخت شد

بوشهر- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۹۵ طرح اشتغال‌زایی استان پرداخت شد.

علی باستین روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: ۷۳۳ طرح در کارگروه استانی تسهیلات تبصره ۱۸ تصویب شده که از این شمار تسهیلات لازم برای ۲۹۵ طرح پرداخت شده است.

وی افزود: میزان اعتبار این سرفصل اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۲، ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بوده که با توجه به پرداخت ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، ۴۵ درصد از این اعتبار هنوز صرف نشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر تصریح کرد: ۴۳۸ طرح دیگر در حال بررسی است که از محل اعتبار سال ۱۴۰۲ پس از بررسی، پرداخت های آن انجام می شود.

باستین ادامه داد: بانک‌های توسعه تعاون، صنعت و معدن، کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید بیشترین پرداخت ها از محل این تبصره داشته اند و با تشکیل کارگروهی در استان، بر روند بررسی و پرداخت پرونده های اشتغال نظارت می شود.

وی بیان کرد: مبنای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ برای حل مشکلات واحدهایی تولیدی، راه‌اندازی طرح‌های جدید و رونق و پایداری واحدهای تولیدی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر یادآور شد: به دنبال این هستیم که تا پایان خرداد ماه امسال و با برنامه ریزی و تعهدی که سایر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات داده‌اند حداکثر جذب این منابع انجام شود.

باستین عنوان کرد: ۳۱ خرداد آخرین مهلت در پرداخت تسهیلات جز ۳ تبصره ۱۸ قانون بودجه تعیین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha