۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۳۳
کد خبر: 85489838
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه پزشکی مشهد بیش از پنج هزار قلیان را نابود کرد

مشهد- ایرنا- مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه در هفته گذشته، پنج هزار و ۳۸ عدد قلیان را از اماکن عرضه غیر مجاز مشهد و شهرهای دیگر تحت پوشش خود جمع آوری و نابود کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر فرشید وفا روز یکشنبه افزود: همچنین در راستای بازرسی های صورت گرفته و گزارشهای رسیده تعداد ۲۲۴ واحد متخلف عرضه کننده قلیان در حوزه تحت پوشش دانشگاه شناسایی شد که ۲۰۹ مورد از این مکانها اخطار دریافت کردند و تعداد ۱۴۶ مرکز نیز مهر و موم شدند.

وی ادامه داد: در راستای کاهش سطح دسترسی مردم به مواد دخانی، در سال گذشته تعداد ۱۰۲ هزار و ۱۳۱ مورد بازرسی از اماکن صنفی صورت گرفت که چهار هزار و ۴۳۱ اخطار برای متخلفان صادر شد.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر این که مدیریت سلامت محیط و کار دانشگاه براساس قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات این اقدامات را انجام داده است گفت: با هدف برخورد با مراکز عرضه غیرمجاز محصولات دخانی ۶۰۸ مورد اخطاریه صادر شده است و در این میان تعداد ۱۴ کارگاه تولید ماده دخانی "ناس" هم شناسایی و مهر و موم شد و ۱۱ هزار و ۸۷۰ کیلوگرم ناس، تعداد ۶۳ هزار و ۶۳ نخ سیگار و چهار هزار و ۸۳۹ بسته طعم قلیان کشف و معدوم شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha