به گزارش ایرنا، محمد صادق امین شریعتی روز یکشنبه در نشست خبری با موضوع بررسی چالشهای شرکتهای دانشبنیان با حضور خبرنگاران افزود: امکانات و بودجههای حوزه آی.تی به سمت تهران و پایتخت سرازیر شده و شهرهایی نظیر مشهد در این زمینه به فراموشی سپرده شده اند.
وی بیان کرد: با کمال تاسف گوش شنوایی برای شنیدن و حل کردن مسائل شرکتهای دانشبنیان در سطح کلان به رغم تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و شعار سال وجود ندارد.
رییس هیات مدیره شرکت دانشبنیان «اقامت ۲۴» ادامه داد: این شرکت از سال ۱۳۸۵ به عنوان یک مجموعه فعال دانشبنیان در حوزه گردشگری در مشهد آغاز به کار کرد و اما تاکنون به مسائل و مشکلات این مجموعه توجهی نشده و حمایت از این مجموعه، به اما و اگر و آینده موکول شده است.
به گفته وی، اکنون ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم، ۱۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم و دور کار و ۷۰ نفر به صورت فنی و برنامه نویس در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند.
وی معتقد است: بزرگترین چالش ورود شرکتهای سرمایه گذار است، به طوریکه برخی از این شرکت ها در حوزه گردشگری با ارزان فروشی خدمات خود ورود میکنند، از سوی دیگر این شرکت ها با وعده های دروغین نیروهای زبده و فنی شرکتهای دانش بنیان را جذب می کنند.
شریعتی با بیان اینکه این مجموعه به تازگی رتبه اول حمایت از حقوق مصرف کنندگان را کسب کرده است، گفت: این شرکت دانش بنیان در حوزه گردشگری سالانه به طور میانگین به چهار و نیم میلیون نفر خدمات گردشگری ارائه می کند و این در حالی است که سال گذشته به طور میانگین در شبانه روز، سه هزار نفر ثبت مسافر و گردشگر در سایت اقامت ۲۴ به ثبت رسیده است.
وی تاکید کرد: این مجموعه بزرگترین سامانه رزرو هتل در ایران است، با توجه به اینکه این مجموعه ارائه خدمات بیش از ۲هزار مکان اقامتی در سطح کشور را در اختیار دارد، از این رو نزدیک به ۴۰ درصد رزرو هتل و اماکن اقامتی در ایران توسط مسافران و گردشگران از طریق این مجموعه صورت می گیرد و از سال قبل نیز قابلیت رزرو خدمات برای تورهای گردشگری را نیز به خدمات مجموعه اضافه کردیم.
رییس این شرکت دانش بنیان در مورد ارائه خدمات آن در مشهد اظهار کرد: این مجموعه تمام هتل ها و اماکن اقامتی شهر مشهد را زیر پوشش خود قرار داده است و حتی در بخشی از سایت نیز خدمات مربوط به خانه مسافرها با عنوان «میزبون» نیز طراحی شده است، به طور میانگین ۳۵ درصد تقاضای مسافران و گردشگران از اقامت ۲۴ مربوط به شهر مشهد است.
رعایت حقوق مشتریان مورد تاکید است
مدیر عامل شرکت دانش بنیان «نوید ارتباط پایدار ایرانیان» فعال در زمینه گردشگری آنلاین گفت: رعایت حقوق مشتریان از مباحث مورد تاکید این مجموعه است، از این رو سیستم پشتیبانی اقامت ۲۴ به صورت شبانه روزی فعال است و تاکنون ۳۰۰ هزار نظر و دیدگاه مشتری در این سایت ثبت شده است.
هادی ملک با بیان اینکه جزو سه سکوی اول کشور در حوزه گردشگری و اقامت هستیم، افزود: سیاست و ماموریت این مجموعه در حوزه رقابتی در مرحله اول جذب مشتری و سپس ارائه خدمات با ضریب آنلاین بالاتر است.
وی ادامه داد: ۴۰۰ هزار نفر در سایت اقامت ۲۴ ثبت نام کردند که تاکنون ۸۰ درصد آنها از خدمات این سایت استفاده کرده اند.
ملک در مورد امنیت شبکه این مجموعه نیز بیان کرد: به طور کلی امنیت شبکه یک مسئله نسبی است، اما به طور یقین می توانیم اعلام کنیم که سکوی ما ایمن است و به رغم اینکه در بازه های زمانی مورد حمله گروه های هکری قرار گرفته است، اما به خوبی توانستیم این موارد را مدیریت کنیم.
بیش از ۸۰۰ شرکت دانشبنیان در استان خراسان رضوی با اشتغال مستقیم هشت هزار شغل در حوزه فناوری فعالیت میکنند.
نظر شما