۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۰
کد خبر: 85490611
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زباله‌های حاشیه شهر اردکان یزد پاکسازی می‌شود

۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۰
کد خبر: 85490611
زباله‌های حاشیه شهر اردکان یزد پاکسازی می‌شود

یزد- ایرنا - فرماندار اردکان یزد از پاکسازی زباله‌های حاشیه این شهر خبر داد و گفت: ساماندهی و مدیریت مناسب زباله‌ها در حاشیه شهرستان اهمیت بسیاری دارد، این اقدام می‌تواند به بهبود کیفیت محیط زیست، کاهش آلودگی و حفظ زیبایی شهر کمک کند.

"حسین سبزواری" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد سیستم‌های جمع‌آوری و دفع زباله منظم، تشویق به بازیافت و جداسازی زباله‌ها، آموزش‌های آگاهی به مردم در خصوص مدیریت صحیح زباله، نصب سطل‌های زباله در نقاط عمومی و ایجاد مکان‌های مناسب برای دفن زباله از جمله اقدامات برای ساماندهی حاشیه شهر اردکان است.

وی با اشاره به اینکه محلی که برای تخلیه نخاله های ساختمانی در نظر گرفته شده ، انباشتی از نخاله ها با ارتفاع خیلی زیادی است اظهار کرد: این محل در مجاورت شهر می باشد ، زیبایی ندارد و فضای ناخوشایندی ایجاد نموده است.

سبزواری افزود: باید مکانی برای نخاله های ساختمانی در نظر گرفته شود تا این فضا توسط شهرداری در قالب فضای سبز هم تغییر کاربری شود و نقطه مرتفع شهر که فضای خوبی است ساماندهی شود.

فرماندار اردکان در ادامه به انواع پسماندها نظیر صنعتی ، بهداشتی ، خانگی و ویژه اشاره کرد و گفت: کارگروه پسماند قرار شد که پهنه ای را مشخص کنند تا حدود تفکیک پسماندها دفع و نگهداری شود.

سبزواری با بیان اینکه درست نیست که پسماند صنعتی در تمام فضای شهرستان چه خارج از محدوده چه داخل شهر ، بدون در نظر گرفتن مسایل کشاورزی تخلیه شود افزود: مسلما باید مکانی برای آن در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: از مسئولان استانی درخواست داریم ، با توجه به وسعت زیاد و پراکندگی شهرستان اختیاراتی به دوستداران محیط زیست اردکان داده شود تا با پژوهش و مدیریت، این پهنه را برای مدیران صنایع و شهرداری اعلام نمایند تا تمام موضوعات بهداشتی، زیست محیطی در نظر گرفته شود.

وی گفت: آمار زباله های سطح شهرستان بسیار بالاست ، مطمئنا یک برنامه ریزی جدی هم در این خصوص خواهیم داشت.

فرماندار با بیان اینکه زباله های اردکان بیشتر به عنوان یک معضل محیط زیست معرفی می‌شوند تا یک گنج گفت: این مشکل نه تنها برای زیست بوم و حفظ محیط زیست شهرستان آسیب‌های جدی ایجاد می‌کند، بلکه برای سلامتی انسان‌ها نیز خطراتی ایجاد می‌کند، بهترین راه حل برای این مشکل، آموزش و افزایش آگاهی مردم درباره اهمیت دور انداختن زباله‌ها به صورت صحیح و استفاده از فناوری‌های پیشرفته برای مدیریت و دفع زباله‌ها است.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای اردکان، عقدا، خرانق و احمدآباد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha