۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۲۱
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85491351
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بازداشت ۸۸۷۵ فلسطینی در کرانه باختری پس از هفتم اکتبر

تهران- ایرنا- هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین امروز (دوشنبه) از بازداشت هشت هزار و ۸۷۵ فلسطینی در کرانه باختری از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» تا کنون خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از فلسطین الیوم، هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که نظامیان اشغالگر در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ فلسطینی دیگر را در کرانه باختری بازداشت کردند.

به گفته منابع حقوقی فلسطینی، از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون بیش از هشت هزار فلسطینی در کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند.

همچنین از آغاز جنگ در غزه، بیش از ۵۳۰ فلسطینی در کرانه باختری در حملات اشغالگران اسرائیلی به شهادت رسیده اند.

به گزارش ایرنا، از زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در هفتم اکتبر، ارتش رژیم صهیونیستی بر دامنه عملیات خود در کرانه باختری افزوده است.

همزمان با جنگ ویرانگر در نوار غزه که تاکنون ده‌ها هزار شهید بر جای گذاشت، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری نیز در بخش های مختلف این منطقه از جمله نابلس، طولکرم، جنین و الخلیل به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی برخاسته‌اند و کرانه باختری شاهد موجی از تنش ها و درگیری های میدانی بین فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم اسرائیل و یورش به محله ها و بازداشت فلسطینیان توسط صهیونیست ها است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کرد که بازداشت های خودسرانه دسته جمعی، بازداشت های غیرقانونی و موارد شکنجه گزارش شده و سایر اشکال بدرفتاری با زندانیان فلسطینی را در کرانه باختری ثبت کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی برخلاف قوانین داخلی این رژیم و قوانین بین المللی، اقدام به بازداشت موقت مردم عادی فلسطین در کرانه باختری، غزه و سرزمین های اشغالی می کند و افراد بسیاری بدون اتهام برای ماه ها در زندان می مانند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha