۷ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۱۶
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85491507
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

لهستان تردد دیپلمات‌های روسی را محدود کرد

۷ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۱۶
کد خبر: 85491507
لهستان تردد دیپلمات‌های روسی را محدود کرد

تهران-ایرنا- وزارت امور خارجه لهستان با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که تردد دیپلمات‌های روسی در خاک این کشور را محدود کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، رادوسلاو سیکورسکی وزیر امور خارجه لهستان، روز دوشنبه گفت که کشورش به دلیل دخالت مسکو در جنگی ترکیبی علیه اتحادیه اروپا، محدودیت‌هایی را برای تردد دیپلمات‌های روسی در خاک خود اعمال خواهد کرد.

روابط بین لهستان و روسیه از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین تیره شده است. ورشو همچنین مسکو را به جاسوسی و خرابکاری متهم کرده است.

سیکورسکی به خبرنگاران در بروکسل گفت: اینها تصمیمات ملی هستند، اما ما شواهدی داریم که نشان می‌دهد دولت روسیه در صدور مجوز خرابکاری در کشور ما نیز دخالت دارد.

وی گفت: سفارت روسیه در خاک لهستان به زودی یادداشتی در این باره دریافت خواهد کرد و این محدودیت برای همه کارمندان سفارت و کنسولگری به جز سفیر اعمال خواهد شد.

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین در اسفندماه سال 1400، کشورهای اروپایی و آمریکا هزاران تحریم علیه روسیه اعمال کرده و روابط دیپلماتیک آنها نیز با مسکو تیره شده است. روسیه به دلیل نگرانی‌های امنیتی خود نسبت به گسترش مرزهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در سال 1400، عملیات ویژه نظامی را علیه کی‌یف آغاز کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha