عبدی: تیمی در خور لیاقت ملت ایران می‌سازیم/ درهای ورود نخبه‌های فوتبال همیشه باز است

تهران- ایرنا- سرمربی تیم‌ملی فوتبال جوانان ایران گفت: برای من اخلاق و رفتار بازیکن به اندازه افتخارآفرینی آنان در آینده اهمیت دارد و می‌خواهم تیمی درخور شان ملت ایران بسازیم. برای رسیدن به این هدف نیز درهای ورود نخبگان فوتبال همیشه باز است.

به گزارش ایرنا، اردوی تیم ملی فوتبال جوانان زیر ۲۰ سال کشورمان در حالی در شهر آنکارا ترکیه پیگیری می‌شود که ملی‌پوشان جوان کشورمان تمرینات منظمی را همراه با دیدارهای تدارکاتی زیر نظر کادر فنی پشت سر می‌گذارند.

حسین عبدی در گفت‌وگویی ضمن اشاره به شرایط تیم جوانان ایران از اهداف و برنامه‌های خود در این رده سنی پس از موفقیت با تیم نوجوانان گفت تا نشان دهد فلسفه تربیت بازیکن مستعد همراه با ویژگی‌های اخلاقی همچنان مورد توجه اوست.

سرمربی تیم جوانان ایران درباره شرایط این تیم در اردوی آنکارا ترکیه گفت: یکی از بزرگترین چالش‌ها، بازی‌های دوستانه خارجی است که باید در جایگاه تیم جوانان چنین تجربه‌ای را برای بازیکنان ایجاد کنیم. در اردوی کنونی ۱۶ بازیکن از نوجوانان و ۹ بازیکن جدید دیگر را به همراه آوردیم؛ گرچه بازیکنان پیشین رده نوجوانان را هم حدود ۶ - ۷ ماه در اختیار نداشتیم و پروسه انتخاب بازیکن هم خیلی فشرده انجام شد.

عبدی درباره روند انتخاب بازیکنان فعلی تصریح کرد: چه بسا اگر از دی ماه سال ۱۴۰۲ این کار را آغاز می‌کردیم خیلی راحت‌تر می‌توانستیم پیش برویم اما به هر حال ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ کار را شروع کردیم و کارهای چندین ماهه را در کمترین فرصت زمانی انجام دادیم. ما در بازی‌های رسمی می‌توانیم بازیکنان خود را محک بزنیم و آنها را ارزیابی کنیم.

سرمربی تیم‌ فوتبال جوانان با ابراز رضایت از جمع‌آوری بهترین بازیکنان زیر ۲۰ سال کشورمان در اردوهای اخیر گفت: خدا را شکر در این مدت بالای ۳۰ بازیکن را شناسایی کردیم . ۶ بازیکن در تیم‌های خودشان در لیگ برتر بازی دارند. باشگاه‌هایشان در هفته‌های حساس اجازه ندادند بیایند. کسری طاهری هم لژیونر است و فقط در فیفا دی می‌تواند بیاید.

او تاکید کرد: در کنار نفرات این‌چنینی بازیکنان جدید مستعدی هم در تلاش هستند که امیدوارم بتوانیم تیمی خوب در حد نام ایران بازی کنند و افتخارآفرینی داشته باشند.

سرمربی جوانان ایران در پاسخ به اینکه آیا بازیکن جدید شانس اضافه سدن به این تیم را دارد یادآور شد: درهای تیم ملی همیشه تا روزی که اسامی را برای هر تورنمنت معرفی کنیم باز است. باید بازیکنان در یک زمان‌های مشخص بیایند تا آنها را ببینیم. اگر بازیکنان دیگر در سطح نفرات فعلی هم باشند نمی‌توانند به ما کمک کنند چون ما فعلا چنین پتانسیلی را داریم و باید خیلی بهتر از فعلی ها باشند و در نهایت ۲۳ بازیکن انتخاب خواهند شد.

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران یادآور شد: از ۱۸ فروردین کار خود را آغاز کردیم و اکنون هشتم خردادماه است. ما در این مدت اندک سه اردو گذاشتیم که تنها ۶ تا هفت روز وقت خالی داشتیم که در همان مدت هم به استان هایی نظیر مازندران و قزوین، شیراز و اصفهان سفر کردیم.

آیا قرار است این تیم هم مثل نوجوانان باعث سرافرازی فوتبال ایران شود؟ عبدی در پاسخ به این پرسش گفت: اینکه تیم نوجوانان پس از نتایجی که در جام ملت ها و سپس جام جهانی زیر ۱۷ سال گرفت دوست داشتنی شده است نظر لطف ملت و اصحاب رسانه است. وظیفه خودمان را انجام می‌دهیم تا تیمی متحد درست کنم که باعث خوشایندی مردم شود و لبخند را روی لب هایشان بیاورد. تیم نوجوانان را وقتی دو سال پیش جمع کردیم برای مسابقات آن برهه آماده نمی‌کردیم بلکه برای آینده تدبیر داشتیم.

عبدی ادامه داد: اکنون با زیر ۲۰ سال‌ها کار داریم و نسلی خواهند بود که اگر شامل لطف خدا شوند می توانند در بالاترین سطوح ملی و باشگاهی بازی کنند. فلسفه‌ام این است در کنار بازی‌کردن باید اخلاق خوبی داشته باشند و باعث افتخار ملت شوند. من تمام این‌ها را با همدیگر می‌خواهم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha