پیشتازی منابع طبیعی ملایر در پویش ملی «خدا قوت جنگلبان»

همدان- ایرنا- منابع طبیعی ملایر در اجرای پویش ملی «خدا قوت جنگلبان» پیشتاز است و به همین دلیل فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور طی تماس تلفنی از عملکرد و فعالیت‌های شاخص یگان حفاظت ملایر در قالب این پویش به عنوان اولین شهرستان کشور، قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ «علی ملکی آهنگران» روز سه شنبه در این تماس تلفنی اظهار کرد: جنگلبانان سربازان خط مقدم منابع طبیعی هستند و این قشر زحمتکش در سخت‌ترین شرایط و با کمترین امکانات و تجهیزات، خطرات را به جان خریده و به دفاع از جنگل‌ها و مراتع کشور می‌پردازند.

وی گفت: ارتباط تلفنی من معمولاً با جنگلبانانی است که در دورترین مناطق کشور کار حفاظت از منابع طبیعی را انجام می‌دهند و به طور مستقیم مسایل و مشکلاتی که در حوزه حفاظتی خود با آن مواجه هستند، به یگان منابع طبیعی ستاد انتقال می‌دهند و به طور قطع این مشکلات و کمبودها پیگیری خواهد شد.

سرهنگ ملکی آهنگران اضافه کرد: تلاش و زحماتی را که جنگلبانان در گشت‌ها و مراقبت‌های شبانه‌روزی متقبل می‌شوند، در مقابل حقوقی که دریافت می‌کنند، بسیار ناچیز است و تمام تلاش ما بر این است تا نسبت به تامین تجهیزات و امکانات حفاظتی و حقوق دریافتی جنگلبانان اتفاقات خوبی رقم بخورد.

پیشتازی منابع طبیعی ملایر در پویش ملی «خدا قوت جنگلبان»

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر نیز روز سه‌شنبه در این باره به ایرنا گفت: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور هر هفته با ۲ یا سه جنگلبان در مناطق دوردست تماس تلفنی برقرار و از زحمات و فعالیت‌های خوب آنان قدردانی می‌کند.

«جواد زنگنه» افزود: در همین راستا صبح امروز /سه‌شنبه/ یگان حفاظت منابع طبیعی ملایر به عنوان اولین شهرستان در سطح کشور در قالب پویش «خدا قوت جنگلبان»، به طور مستقیم توسط سرهنگ ملکی آهنگران فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کل کشور قردانی شد.

وی بیان کرد: در این گفت‌وگو که در قالب پویش «خدا قوت جنگلبان» و به صورت تلفنی انجام شد، فرماندهی یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، از عملکرد و فعالیت‌های شاخص یگان حفاظت این شهرستان در خصوص پیشگیری و اطفای حریق در اراضی ملی قدردانی کرد.

پیشتازی منابع طبیعی ملایر در پویش ملی «خدا قوت جنگلبان»

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر ادامه داد: سرهنگ ملکی آهنگران همچنین اقدامات حفاظتی منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر در خصوص صیانت و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی را مورد تقدیر قرار داد.

وی گفت: سرهنگ ملکی آهنگران با تاکید بر تحقق شعار «منابع طبیعی با مردم، برای مردم»، در خصوص استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد و جوامع محلی در امر جلوگیری از اطفاء حریق نیز تاکید کرد.

وی یادآور شد: امسال با تلاش‌های صورت گرفته چهارمین سال بدون حریق را در حوزه منابع طبیعی این شهرستان سپری کردیم.

به گزارش ایرنا؛ ۱۷۲ هزار هکتار از ۳۲۰ هزار هکتار وسعت این شهرستان، اراضی ملی است که از این میزان ۱۳۸ هزار هکتار آن مرتع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha