محورهای فعالیت‌ حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بررسی شد

زاهدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان از بررسی محورهای فعالیت‌ کمیته همکاری‌های مشترک حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله محامی روز سه شنبه در جلسه کمیته همکاری های مشترک حوزه های علمیه و آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار کرد: باید از فرصت ها برای تربیت و پرورش صحیح دانش آموزان استفاده حداکثری کرده و تربیت دینی، ایمانی و باورهای قلبی را ارتقا دهیم.

وی افزود: موضوع اوقات فراغت و غنی سازی آن بسیار حائز اهمیت است و باید با برنامه ریزی صحیح و مدون این مقوله پیگیری شود؛ چرا که تربیت در همه مقاطع زمانی باید استمرار داشته باشد و پیوسته برای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: با هدف تاثیرگذاری در ابعاد شخصیتی دانش آموزان بویژه روحیه اجتماعی، دینی، معارفی و بصیرتی بر اساس احصا اطلاعات و نیازسنجی آموزش و پرورش، از حضور روحانیون و مبلّغان دینی در طرح اوقات فراغت بهره گیری شود.

وی ادامه داد: برای تربیت صحیح و مطلوب دانش آموزان در عصر کنونی، لازم است آموزش‌های مهارتی، بصیرتی، معارفی و علمی معلمان دنبال و بروز رسانی شود.

آیت الله محامی گفت: در راستای تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش، معلم طلبه و سرباز طلبه‌ها به منظور حضور موفق و موثر در کلاس درس باید آموزش های معلمی را فراگرفته و با مهارت‌های تدریس در کلاس درس حضور یابند.

وی بر ضرورت پرداختن تفصیلی به برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته، بررسی محورهای فعالیت‌های مشترک و مقایسه زمانی آنها، لزوم وجود برنامه‌های فرهنگی و اردویی برای دانش آموزان با مشارکت حوزه‌های علمیه و برگزاری دوره‌های ضمن خدمت و کارگاه‌های آموزشی برای معلم طلبه‌ها تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha