۹ خرداد ۱۴۰۳، ۰:۰۸
کد خبر: 85492893
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای خدمت در سفارت ایران در انگلیس

لندن – ایرنا – مراسم ختم به مناسبت شهادت رئیس جمهوری فقید کشورمان و شهدای سانحه هوایی عصر سه‌شنبه (به وقت محلی) در سفارت کشورمان در لندن برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که به میزبانی علی متین‌فر کاردار و سرپرست سفارت برگزار شد، روسای نهادهای ایرانی و دیپلمات‌های سفارت کشورمان حضور داشتند.

برنامه با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد و سپس کاردار سفارت کشورمان طی سخنانی شهادت رئیس جمهوری و همراهان وی در سانحه هوایی را به افراد حاضر تسلیت گفت و افزود: آیت‌الله رئیسی و دکتر امیر عبداللهیان در سه سال اخیر در کسوت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اقدامات اثر گذارشان نقشی تاریخی و ماندگار در تاریخ سیاست و روابط خارجی کشورمان داشته‌اند.

وی افزود: اعتلای بیش از پیش جایگاه ایران در نظام بین الملل، تقویت همگرایی و تحکیم پیوندهای دوستی و مودت میان کشورها و ملت‌های منطقه و نیز شکل گیری مناسباتی سازنده در نظام بین المللی و حمایت از استقرار عدالت در سطح منطقه و جهان بخشی از تلاش‌های خستگی ناپذیر این دو شهید گرانقدر است.

کاردار سفارت کشورمان با اشاره به «اثرات اقدامات صادقانه» شهدای خدمت افزود: طی یک هفته گذشته شاهد حضور ۷۰ هیات سیاسی در سطح سران و نماینده ویژه سران و وزرای امور خارجه و دیگر سطوح بودیم، ۳۳۰ پیام تسلیت برای این شهدای گرانقدر از سوی مقامات مختلف به مقام معظم رهبری، آقای مخبر مدیر محترم قوه مجریه و آقای باقری سرپرست وزارت امور خارجه ارسال شد.

وی اضافه کرد: ما به عنوان سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن بر اساس عرف دیپلماتیک و به احترام این عزیزان دفتر یادبودی در تاریخ دوم و سوم خرداد افتتاح کردیم که ۴۰ سفیر و رئیس نمایندگی و ۲۰ معاون و دیپلمات ارشد با حضور در سفارت ضمن ابراز تسلیت، پیام‌های خود را در دفتر یادبود ثبت و ضبط کردند. همچنین پرچم سازمان بین المللی دریانوردی به مدت یک روز نیم افراشته و به احترام این شهدای عزیز یک دقیقه سکوت در اجلاسیه رسمی اعمال شد.

برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای خدمت در سفارت ایران در انگلیس

متین‌فر گفت: بی شک شهادت این خدمتگزاران برجسته کشور طبق هدایت و راهبرد رهبر معظم انقلاب خلل و تعللی در عزم روند فعالیت‌های کشور و همچنین در دستگاه دیپلماسی در جهت تامین منافع ملی و نقش آفرینی مؤثر و سازنده جمهوری اسلامی ایران در معادلات منطقه‌ای و بین المللی ایجاد نخواهد کرد.

سپس حجت‌الاسلام و المسلمین سید هاشم موسوی امام مرکز اسلامی انگلیس و نماینده رهبر معظم انقلاب سخنانی را در باب شخصیت آیت‌الله رئیسی بیان کرد. وی اخلاص را از ویژگی‌های رئیس جمهور شهید عنوان کرد و گفت: خداوند در قرآن وعده داده است، آنچه را برای رضای او انجام می‌شود رشد می‌دهد.

وی در همین پیوند بیان داشت؛ برگزاری مراسم پرجمعیت تشییع پیکر شهید رئیسی و سایر شهدای خدمت در شهرهای مختلف نشان داد که مردم پای کار خدا آمده بودند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha